Διόδια στο κέντρο ετοιμάζεται να επιβάλει η Νέα Υόρκη
Η αμερικανική κυβέρνηση ετοιμάζεται να δώσει το πράσινο φως στις αρχές της πόλης της Νέας Υόρκης να ξεκινήσουν ένα ιστορικό πρόγραμμα που θα επιβάλει διόδια στα οχήματα που θα μπαίνουν στο Κάτω Μανχάταν.
Τα διόδια γνωστά και ως «χαράτσι της κίνησης» θα λειτουργούν όπως όλα τα διόδια, όμως επειδή είναι σχεδιασμένα για να αποτρέπουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο της αμερικανικής μεγαλούπολης, είναι μοναδικά στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών.
Οι προτάσεις που έχουν γίνει μέχρι στιγμής μιλούν για χρεώσεις από 9 έως 23 δολάρια και αναμένεται να μπουν σε εφαρμογή την επόμενη Άνοιξη.
Το συγκεκριμένο σχέδιο έχει καθυστερήσει για χρόνια, ωστόσο επετράπη μόλις τον περασμένο μήνα όταν οι αρμόδιες αρχές παρέδωσαν την έκθεσή τους για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Το κοινό μπορεί να μετάσχει στη δημόσια διαβούλευση μέχρι σήμερα, ενώ αμέσως μετά το σχέδιο για τα διόδια αναμένεται να εγκριθεί από την Ομοσπονδιακή κυβέρνηση.
Στη συνέχεια, οι τοπικές αρχές θα οριστικοποιήσουν τις χρεώσεις των διοδίων, καθώς και τις εκπτώσεις, αλλά και τις εξαιρέσεις για συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών.
Το θέμα της απίστευτης κίνησης στο κέντρο της Νέας Υόρκης απασχολεί τις τοπικές αρχές εδώ και χρόνια. Ήδη από το 2007, ο τότε δήμαρχος, Μάικλ Μπλούμπεργκ, είχε αποκαλέσει το κυκλοφοριακό τον «ελέφαντα στο δωμάτιο» και πρότεινε για πρώτη φορά διόδια, κάτι που απέρριψε το δημοτικό συμβούλιο.
Καθημερινά, 700.000 αυτοκίνητα, ταξί και φορτηγά κυκλοφορούν στο Κάτω Μανχάταν, μία από τις περιοχές με την περισσότερη κίνηση στον κόσμο και το χειρότερο κυκλοφοριακό πρόβλημα στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η μέση ταχύτητα των αυτοκινήτων είναι τα 7,1 μίλια την ώρα – λίγο περισσότερο από 10 χιλιόμετρα την ώρα – και η κατάσταση επιδεινώνεται διαρκώς. Η ταχύτητα των λεωφορείων έχει επίσης μειωθεί κατά 28% από το 2010. Οι κάτοικοι της Νέας Υόρκης περνούν κατά μέσο όρο 117 ώρες το χρόνο στην κίνηση, γεγονός που τους κοστίζει περίπου 2.000 δολάρια ετησίως σε παραγωγικότητα και άλλα κόστη.
Τα διόδια σχεδιάστηκαν για να μειώσουν τον αριθμό των οχημάτων που μπαίνουν στο κέντρο κατά τουλάχιστον 10% καθημερινά και την απόσταση που κάνουν τα αυτοκίνητα στη συγκεκριμένη περιοχή κατά 5%.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα έχει κόστος και σε άλλα επίπεδα: περισσότερα ατυχήματα, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και μόλυνση, ενώ τα αυτοκίνητα καταλαμβάνουν χώρους, οι οποίοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από πεζούς, ποδήλατα και άλλες εξωτερικές δραστηριότητες.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι θα βελτιωθούν και οι δημόσιες μεταφορές, οι οποίες έχουν δεχτεί ισχυρό πλήγμα από την πανδημία. Από την πανδημία και μετά, η χρήση των δημόσιων μεταφορών έχει μειωθεί κατά 35% με 45% σε σχέση με τα επίπεδα προ της πανδημίας.