Η αντιπαλότητα μεταξύ της Apple και της Meta… αλλάζει πίστα

Φωτογραφία: Shutterstock

Μήνες αφότου η Apple αποκάλυψε μία αλλαγή στην ιδιωτικότητα που απειλεί τη διαφημιστική βάση του Facebook, του κοινωνικού δικτύου που άλλαξε όνομα σε Meta και έστρεψε το ενδιαφέρον του στην εικονική πραγματικότητα.

Τώρα, σχεδόν δύο χρόνια μετά, η Apple ίσως απειλεί ολόκληρη την καρδιά της επιχειρηματικότητας της Meta.

Η Apple αποκάλυψε τη Δευτέρα το headset, Vision Pro, το οποίο χαρακτήρισε ως το πιο φιλόδοξο λανσάρισμα νέας συσκευής εδώ και χρόνια. Ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τιμ Κουκ, χαρακτήρισε το αξίας 3.499 δολαρίων προϊόν ως «επαναστατικό» με τη δυνατότητα να αλλάξει τον τρόπο, με τον οποίο οι χρήστες αλληλοεπιδρούν με την τεχνολογία.

Το νέο προϊόν της Apple, που αναμένεται να βγει στην αγορά την επόμενη χρονιά, την καθιστά άμεσα ανταγωνιστική με την Meta, που κατασκευάζει αντίστοιχες συσκευές εδώ και χρόνια.

Λίγες μέρες πριν την παρουσίαση της Apple, ο Μαρκ Ζούκεμπεργκ επιχείρησε να υποβαθμίσει το προϊόν παρουσιάζοντας το νέο headset της εταιρείας του, το Meta Quest 3, το οποίο υπόσχεται βελτιωμένη απόδοση, νέα χαρακτηριστικά, καλύτερο σχεδιασμό και προσιτή τιμή στα 499 δολάρια.

Η σχέση των δύο εταιρειών είναι ανταγωνιστική εδώ και χρόνια, ακόμα και πριν η Apple μπει στην αγορά της εικονικής πραγματικότητας. Στο επίκεντρο έχουν βρεθεί ακόμα και εφαρμογές ανταλλαγή μηνυμάτων, ενώ τον περασμένο Φεβρουάριο η Meta ανακοίνωσε ότι θα χάσει έσοδα 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την κίνηση της Apple να περιορίσει το πώς κάποιες εφαρμογές, όπως το Facebook, συγκεντρώνουν δεδομένα από στοχευμένες διαφημίσεις.

Ωστόσο, ο ανταγωνισμός τώρα αλλάζει επίπεδο.

Μέχρι σήμερα, η Meta κυριαρχούσε στην αγορά των headset. Όμως, η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα παραμένει μία σχεδόν «παρθένα αγορά» με πολύ περιορισμένη διείσδυση στους καταναλωτές. Η Wall Street Journal έγραφε πέρυσι ότι η Meta είχε μόνο 200.000 ενεργούς χρήστες στην Horizon Worlds, την εφαρμογή της για κοινωνική δικτύωση σε εικονική πραγματικότητα.

Το 2023, ειδικοί εκτιμούν ότι θα έχουν πωληθεί μόλις 10,1 εκατομμύρια headsets σε ολόκληρο τον κόσμο, αριθμός δραματικά χαμηλότερος από τα δεκάδες εκατομμύρια iPhone που πουλά κάθε χρόνο στην αγορά η Apple.

Όλα αυτά δείχνουν ότι οι δύο κολοσσοί της τεχνολογίας ετοιμάζονται, προφανώς, για μία «μάχη» για να κερδίσουν μία τελείως αβέβαιη αγορά. Το θέμα δεν είναι αν η Apple ή η Meta θα πουλήσουν περισσότερα προϊόντα, αλλά το ποια θα πείσει εκατομμύρια ανθρώπους να μπουν σε αυτή τη νέα τεχνολογία.

Με πολλούς τρόπους, η Apple φαίνεται να έχει το πάνω χέρι, κυρίως χάρη στην πιστή της πελατεία με μία βάση 2 δισεκατομμυρίων χρηστών, που χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά της. Επίσης, με το εκπληκτικό hardware και την πρόσβαση σε εκατοντάδες καταστήματα όπου οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν την τεχνολογία της.

Όμως, ακόμα και αν η Apple κερδίσει αυτή τη μάχη και φέρει εκατομμύρια καταναλωτές στην τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας, η Meta σίγουρα θα επωφεληθεί τα μέγιστα.

ΣΧΕΤΙΚΑ