Η Apple δεν έχει ασχοληθεί με το AI αλλά μπορεί να βγάζει εκατομμύρια από αυτό
Η Apple μπορεί να μην ηγείται στην τεχνητή νοημοσύνη, αλλά αυτό δεν την εμποδίζει να βγάζει εκατομμύρια από αυτή την τεχνολογία.
Την περασμένη εβδομάδα, η OpenAI λάνσαρε μια εφαρμογή για το ChatGPT στο iPhone που γρήγορα κατάφερε να φτάσει στην κορυφή του App Store. Το ChatGPT ήταν στην κορυφή στην κατηγορία δωρεάν εφαρμογών, ενώ η Apple το προωθεί ως μια εφαρμογή που πρέπει κάποιος να έχει στη συσκευή του.
Μέσα από την εφαρμογή, οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν δωρεάν το ChatGPT αλλά και να εγγραφούν στο ChatGPT Plus, μια premium έκδοση που κοστίζει 20 δολάρια το μήνα και προσφέρει ταχύτερους χρόνους απόκρισης και πρόσβαση κατά προτεραιότητα σε νέες λειτουργίες.Tο OpenAI δεν ανακατευθύνει τους χρήστες σε έναν ιστότοπο για να ολοκληρώσουν την εγγραφή τους, αλλά χρησιμοποιεί το σύστημα αγορών εντός της εφαρμογής της Apple. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία παίρνει ένα ποσοστό 30%, όπως συμβαίνει με όλες τις αγορές αυτού του τύπου.
Η τέλεια απεικόνιση ενός τεχνολογικού μονοπωλίου
Η Apple είναι αρκετά πίσω στο θέμα της τεχνητής νοημοσύνης και η εταιρεία συνεισφέρει ελάχιστα στην έρευνα σε αυτόν τον τομέα. Και όμως, πιθανότατα θα κερδίζει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια ετησίως από την τεχνολογία αυτή, χωρίς να κάνει τίποτα.
Με απλά λόγια, αν το ChatGPT Plus προσθέσει 5 εκατομμύρια νέους συνδρομητές μέσω της εφαρμογής στο iOS, η Apple θα λάβει περίπου 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια. Υπολογίζεται ότι η Apple θα λαμβάνει το χρόνο περίπου 360 εκατομμύρια δολάρια από τους δημιουργούς του OpenAI.
Ο Τιμ Κουκ δήλωσε στην πρόσφατη κλήση για τα κέρδη της Apple ότι η εταιρεία θα αρχίσει να χρησιμοποιεί AI στα προϊόντα της, αλλά ξεκαθάρισε ότι θα το κάνει με προσεκτική μελέτη. «Υπάρχει ένας αριθμός ζητημάτων που πρέπει να διευθετηθούν», πρόσθεσε. Η Apple έχει επίσης πει στους υπαλλήλους της να περιορίσουν τη χρήση του ChatGPT από φόβο ότι θα συλλέξει εμπιστευτικές πληροφορίες, ανέφερε η Wall Street Journal.
Τίποτα από τα παραπάνω δεν εμποδίζει την Apple να προσφέρει την υπηρεσία στους χρήστες μέσω του App Store και να αποκομίσει κέρδος από τις πωλήσεις συνδρομών. Η επιχείρηση υπηρεσιών της Apple η οποία περιλαμβάνει τα έσοδα από τις συνδρομές στο App Store, αποτελεί σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για την εταιρεία τα τελευταία χρόνια, καθώς οι πωλήσεις iPhone έχουν επιβραδυνθεί. Στο πιο πρόσφατο τρίμηνο τα έσοδα από τις υπηρεσίες ξεπέρασαν τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια.