Επαναδιαπραγμάτευση του Brexit ζητά η αυτοκινητοβιομηχανία, Stellantis

Φωτογραφία: Shutterstock

Μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου κάλεσε τη βρετανική κυβέρνηση να επαναδιαπραγματευτεί ένα μέρος της συμφωνίας του Brexit, αλλιώς θα κινδυνεύσει να χάσει ένα κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχανίας της.

Η δραματική προειδοποίηση έρχεται από τη Stellantis, που κατασκευάζει τα Vauxhall, τα Peugeot, τα Citroen και τα Fiat και έχει δεσμευτεί να κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα στη Μεγάλη Βρετανία.

Όμως, πλέον η εταιρεία υποστηρίζει ότι δεν έχει πια τη δυνατότητα να ανταποκριθεί στους εμπορικούς κανόνες που προέκυψαν από το Brexit σχετικά με τις χώρες από τις οποίες προμηθεύεται τα απαραίτητα υλικά.

Η Stellantis ζήτησε από τη Βρετανική κυβέρνηση να έρθει σε συμφωνία με την ΕΕ ώστε οι κανόνες να παραμείνουν ίδιοι έως το 2027. Επίσης, να αναθεωρηθούν οι κανονισμοί για την κατασκευή εξοπλισμού στη Σερβία και το Μαρόκο.

Όλα αυτά ενώ πριν από δύο χρόνια, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου τόνιζε ότι το μέλλον των εργοστασίων της στο Ellesmere Port και το Luton ήταν εξασφαλισμένο.

Δύο χρόνια μετά, όμως, και αφού το Brexit έχει αρχίσει να δείχνει τα δόντια του στη βρετανική οικονομία, η Stellantis καλεί την κυβέρνηση να επαναδιαπραγματευτεί τη συμφωνία για το Brexit υποστηρίζοντας ότι «απειλούνται οι εξαγωγές και η βιωσιμότητα των εργοστασίων της στη χώρα».

Η εταιρεία υποστηρίζει πλέον ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στους κανόνες που έχουν θεσπιστεί, πράγμα που σημαίνει ότι το εμπόριο μεταξύ της Βρετανίας και της ΕΕ θα υπόκειται σε δασμούς 10%, κάτι που θα καταστήσει τις εξαγωγές της μη-ανταγωνιστικές σε σχέση με της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το εμπόριο ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών ήταν ένα από τα τελευταία θέματα που συζητήθηκαν στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για την έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ που έγιναν μεταξύ του Μπόρις Τζόνσον και της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν το 2020.

Η Stellantis, με επιστολή προς τον υπουργό Εμπορίου της Βρετανίας, υποστηρίζει ότι οι μη-ανταγωνιστικές τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων θα οδηγήσουν «σε μείωση των επενδύσεων» και «μετεγκατάσταση της παραγωγής σε χώρες εκτός της Βρετανίας».

Μάλιστα, υποστηρίζει ότι μεταξύ των εταιρειών που θα πληγούν είναι η Ford, το ηλεκτρικό Mini της BMW, καθώς και η επένδυση της Honda στις ΗΠΑ, αφότου η αυτοκινητοβιομηχανία έκλεισε το βρετανικό εργοστάσιο στο Swindon. Το βασικό πρόβλημα είναι η έλλειψη εργοστασίων μπαταρίας στη Βρετανία.

Τα διοικητικά συμβούλια των αυτοκινητοβιομηχανιών φοβούνται ότι η Βρετανία πρόκειται να χάσει μία μοναδική ευκαιρία, δηλαδή το κύμα των επενδύσεων στο πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ