Συνεχίζονται τα προβλήματα και οι ζημίες της Boeing

Φώτο: Shutterstock

Συνεχίζονται τα προβλήματα για την κολοσσιαία αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών, καθώς όπως μεταδίδουν αμερικανικά ΜΜΕ, οι δυσκολίες στην αλυσίδα εφοδιασμού διεύρυναν τις ζημίες της Boeing περισσότερο από το αναμενόμενο.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ζημίες 1,27 δολαρίων ανά μετοχή, εξαιρώντας τις έκτακτες δαπάνες και τα έκτακτα κέρδη. Και παρά το γεγονός ότι τα αποτελέσματα είναι καλύτερα από τις απώλειες των 2,75 δολαρίων ανά μετοχή πριν από ένα χρόνο, αυτό ήταν το έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο απωλειών για την Boeing.

Από την απόσυρση από τους αιθέρες των 737 Max τον Νοέμβριο του 2019, μετά από δύο συντριβές που κόστισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους, η Boeing ανακοίνωσε κέρδη μόνο για ένα τρίμηνο.

Οι απώλειες του περασμένου τριμήνου είναι υψηλότερες από τις προβλέψεις των ειδικών για ζημίες για 1,07 δολάρια. Και το βέβαιο είναι ότι οι αναλυτές δεν αναμένουν τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα κάποια επιστροφή της Boeing στην κερδοφορία, εκτιμώντας ότι θα καταγράψει ζημίες και κατά το τρίμηνο που διανύουμε.

Η εταιρεία αποκάλυψε στις αρχές του μήνα ότι ένας σημαντικός αριθμός αεροσκαφών, Boeing 737 Max, στην παραγωγή έχουν επηρεαστεί από τις αλλαγές στις «διαδικασίες παραγωγής» ενός από τους παρόχους της επιχείρησης επηρεάζοντας τις άμεσες παραδόσεις.

Ωστόσο, η Boeing επαναβεβαίωσε την προηγούμενη εκτίμηση ότι αναμένει θετική ροή κεφαλαίων φέτος και ότι εκτιμά πως θα κατασκευάζει 38 αεροσκάφη 737 Max το μήνα αργότερα μέσα στη χρονιά, καθώς και ότι θα παραδώσει 400 με 450 αεροπλάνα φέτος.

Τα στελέχη της διοίκησης του αμερικανικού κολοσσού υποστηρίζουν ότι παρά τα πρόσφατα προβλήματα με τα 737 Max, τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας δείχνουν πρόοδο για την επιχείρηση, επειδή οι απώλειες της είναι μικρότερες σε σχέση με τις απώλειες το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.

Ο διευθύνων σύμβουλος, Ντέιβ Καλχούν, επέμεινε ότι η Boeing και ο πάροχος της, Spirit AeroSystems, γνωρίζουν πώς να διορθώσουν τα προβλήματα που προέκυψαν στη συναρμολόγηση των 737 Max και ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για τα αεροσκάφη που πετάνε ήδη.

Ωστόσο, επιβεβαίωσε ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις τους επόμενους μήνες, οι οποίες θα επηρεάσουν τη δυνατότητα κάποιων πελατών της Boeing να πραγματοποιήσουν το πλήρες πρόγραμμα των πτήσεων με τα αεροσκάφη της που προγραμμάτιζαν για φέτος το καλοκαίρι.

Όμως, το Max δεν είναι το μόνο αεροπλάνο της Boeing, για το οποίο η εταιρεία επιχειρεί να λύσει προβλήματα. Οι παραδόσεις του 787 Dreamliner επίσης σταμάτησαν για περίπου ένα χρόνο, λόγω θεμάτων που προέκυψαν κατά τους ελέγχους ασφαλείας, με αποτέλεσμα οι παραδόσεις να ξαναρχίσουν τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Η Boeing δέσμευσε κεφάλαια 379 εκατομμυρίων δολαρίων για το αυξημένο κόστος που προέκυψε με το πρόγραμμα, 787, κατά το πρώτο τρίμηνο, ενώ δεν έχει ανακοινωθεί το ποσό που δεσμεύτηκε για να αποζημιωθούν οι πελάτες της, στους οποίους καθυστέρησαν οι παραδόσεις. Επίσης, υπάρχουν ακόμα κάποια 787 Dreamliners στις αποθήκες της που χρειάζονται επιδιορθώσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ