Πλήρης αναρχία με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα – Η ψηφιακή πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων παραμένει στο συρτάρι
Nέα ηλεκτρονική πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων ηλικίας, εξοπλισμού και ασφάλειας εισαγόμενων μεταχειρισμένων αγνοείται από το Υπουργείο Μεταφορών εις βάρος του ανυποψίαστου καταναλωτή, που πέφτει θύμα επιτηδείων εμπόρων που του προωθούν φύκια για μεταξωτές κορδέλες.
Αυτοκίνητα και φορτηγά που καταλήγουν στην Ελλάδα χωρίς ΚΤΕΟ ή /και με γυρισμένα χιλιόμετρα, σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες τους όχι μόνο εξαπατώνται, αλλά και ότι δεν γνωρίζουν ποια είναι η αναγκαία συντήρηση, άρα δεν ξέρουν πραγματικά τι οδηγούν…
Μόλις τέθηκε η απαίτηση να καταγράφεται το ιστορικό χιλιομέτρων κατά την εισαγωγή και στα ΚΤΕΟ, δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες διαπίστωσαν ότι είχαν πέσει θύματα «γυρισμένων χιλιομέτρων». Επιτήδειοι, φρόντιζαν να δηλώνουν άλλα «χιλιόμετρα» στο τελωνείο και άλλα στους πελάτες, σε κάθε περίπτωση όχι αυτά που ήταν πραγματικά.
Ομοίως, μόλις ενεργοποιήθηκε το ΜΕΜΟ, που θα επιβεβαιώνει ότι τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είχαν κατά την εισαγωγή τους ξένο ΚΤΕΟ σε ισχύ, ως απαιτείται, οι αρμόδιοι προσέτρεξαν να «συμπληρώσουν» φακέλους…
Δίχως το ΜΕΜΟ, η υποβάθμιση της οδικής ασφάλειας είναι βέβαιη και δυστυχώς, τίθενται οι χειρότερες προϋποθέσεις για τη ραγδαία αύξηση των ατυχημάτων στους δρόμους.
Μόλις λίγες βδομάδες μετά το δυστύχημα των Τεμπών, το ΜΕΜΟ (μητρώο εισαγομένων μεταχειρισμένων οχημάτων) του Υπ. Μεταφορών, η μόνη προστασία κατά των εισαγωγών μεταχειρισμένων με παραποιημένα στοιχεία, κινδυνεύει…
Και επιπλέον:
Μηδενική ως αρνητική, ήταν δυστυχώς η πρόοδος από το Υπ. Μεταφορών στο κρίσιμο ζήτημα του ελέγχου των αθρόων εισαγωγών μεταχειρισμένων οχημάτων τα τελευταία χρόνια.
Αντίθετα, υλοποιήθηκαν θετικές αλλαγές από τα Υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος στη φορολογία των εισαγομένων μεταχειρισμένων, η οποία από ενιαία (flat), μηδενίστηκε για τα νεότερα, Euro 6, ως 8 ετών, εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και αυξήθηκε για τα παλαιότερα.
Με βάση τα στοιχεία ταξινομήσεων, ο μέσος όρος ηλικίας μειώθηκε από τα 11,5 στα 7 έτη. Αυτή η πρόοδος είναι δυστυχώς παραπλανητική, καθώς είναι γνωστό ότι οι επιτήδειοι πλαστογραφούν τα στοιχεία εισαγωγής (ηλικία, Euro κλπ) των αυτοκινήτων, ώστε να πωλούν στους ανυποψίαστους καταναλωτές «φύκια για μεταξωτές κορδέλες».
Συνέπεια όλων αυτών είναι οι πωλήσεις των εισαγόμενων μεταχειρισμένων επιβατικών να έχουν αυξηθεί από το 2020 κατά 28.6%, φθάνοντας το 2022 τις 72,520 μονάδες.
Το ΜΕΜΟ είναι η καινούργια ψηφιακή πλατφόρμα που σχεδιάστηκε να διασταυρώνει τα στοιχεία των εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με 100% ακρίβεια. Το Υπ. Μεταφορών καθυστέρησε την εφαρμογή 2 χρόνια. Το ΜΕΜΟ τέθηκε τελικά σε λειτουργία τη 16 Ιανουαρίου 2023, όμως έκτοτε βρίσκεται «στο συρτάρι».
Μόλις το 51,5% των εισαγόμενων μεταχειρισμένων δηλώνουν τα στοιχεία τους στο ΜΕΜΟ και το υπόλοιπο 48,5% δεν το κάνει, προφανώς γιατί είναι παραποιημένα.
Το Υπ. Μεταφορών αρνείται να στείλει πρόστιμα στους απέχοντες παραβάτες (48,5% των υπόχρεων…), επιτρέποντας τον αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος των τυπικών εισαγωγέων, που είναι ειλικρινείς στα στοιχεία που δηλώνουν και εις βάρος των εισαγωγέων καινούργιων, που επίσης λειτουργούν στην ίδια αγορά.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ο καταναλωτής να αγοράζει αυτοκίνητο με άγνωστη ηλικία και συντήρηση και κατά συνέπεια με άγνωστη ασφάλεια και η μοναδική μεταρρύθμιση που επιτεύχθηκε μέσα σε 4 χρόνια, για να εισάγονται νεότερα και καλά μεταχειρισμένα, να έχει ουσιαστικά εκμηδενιστεί…