Η Airbus κερδίζει τον «πόλεμο» με την Boeing στην Κίνα
Την πρόθεσή της να ξεκινήσει μία δεύτερη σειρά τελικής συναρμολόγησης στην Κίνα ανακοίνωσε η Airbus, γεγονός που καταδεικνύει το προβάδισμα της ευρωπαϊκής εταιρείας έναντι την αντίπαλης, Boeing.
Η ανακοίνωση έγινε στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης του Γάλλου Προέδρου, Εμανουέλ Μακρόν, στην Κίνα και στην υπογραφή της συμφωνίας από το Διευθύνοντα Σύμβουλο της Airbus ήταν παρόντες ο Κινέζος Πρόεδρος, Σι Ζινπίνγκ, και ο Γάλλος ομόλογός του.
Η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών θα προσθέσει άλλη μία γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο που άνοιξε στην Τιανγίν της Κίνας το 2008 όπου έχουν μπει οι τελευταίες πινελιές σε 600 A320 μέχρι σήμερα.
Η Airbus έχει σε λειτουργία τέσσερα εργοστάσια συναρμολόγησης σε ολόκληρο τον κόσμο, ωστόσο προβλέπει ότι η αεροπορική κίνηση ειδικά στην Κίνα θα αυξάνεται κατά 5,3% ετησίως τα επόμενα 20 χρόνια, ποσοστό αισθητά υψηλότερο από τον υπόλοιπο κόσμο όπου αναμένεται άνοδος 3,6% κατά μέσο όρο.
Αυτό θα οδηγήσει, λέει η εταιρεία, σε ζήτηση για 8.420 αεροπλάνα από σήμερα έως το 2041, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% της παγκόσμιας ζήτησης για νέα αεροσκάφη.
Αντίστοιχες είναι οι προβλέψεις και της αμερικανικής εταιρείας, Boeing, για την Κίνα.
Ωστόσο, η επιδείνωση των εμπορικών σχέσεων μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας έχουν ουσιαστικά αποκλείσει την Boeing από αυτή την πολύ σημαντική αγορά αεροσκαφών. Άλλωστε, η συμφωνία που υπογράφηκε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας στο Πεκίνο περιλαμβάνει και την πώληση άλλων 160 αεροσκαφών Airbus στην Κίνα, ενώ ήδη πετούν στον αέρα πάνω από 2.100 αεροσκάφη του ευρωπαϊκού κολοσσού.
Από την άλλη, η Boeing δεν έχει αναφέρει καμία παραγγελία επιβατικού αεροσκάφους από Κινεζική αεροπορική εταιρεία από το 2017, μόνο παραγγελίες από Κινεζικές εταιρείες leasing αεροσκαφών που θα αγοράζουν εκ μέρους πελατών εκτός της Κίνας ή κάποιες παραγγελίες αεροπλάνων για εμπορεύματα.
Αντίστοιχα, βουτιά έχει καταγραφεί και στις παραδόσεις αεροπλάνων Boeing σε Κινέζους πελάτες. Από τις αρχές της χρονιάς, ο αμερικανικός κολοσσός έχει παραδώσει μόνο ένα 777 στην China Air Cargo, ενώ έγιναν και συνολικά μόλις 12 παραδόσεις το 2022 – οκτώ εμπορευματικά και τέσσερα σε εταιρεία leasing.
Το 2017, τη χρονιά που η κυβέρνηση Τραμπ επέβαλε τους πρώτους δασμούς σε αμερικανικές εισαγωγές από την Κίνα ξεκινώντας έναν «εμπορικό πόλεμο», η Boeing είχε παραδώσει 161 αεροπλάνα στην Ασιατική χώρα και λίγο περισσότερα την επόμενη χρονιά.
Όμως, μετά την καθήλωση των 737 Max και την πανδημία του κορονοϊού που έφερε κατακόρυφη πτώση στα αεροπορικά ταξίδια, οι παραδόσεις της Boeing υποχώρησαν στις 45 το 2019 και στις 27 τα επόμενα τρία χρόνια.
Ενώ η καθήλωση του 737 Max αντίπαλου του Α320 δημιούργησε τεράστιες δυσκολίες στην επανείσοδό του στην Κινέζικη αγορά, ενώ η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο αεροπλάνο δείχνει να χάνει τη μάχη σε σχέση με την Airbus και στις υπόλοιπες αγορές, παγκοσμίως.