Volkswagen: Οι ΗΠΑ κερδίζουν την Ευρώπη στη μάχη για τις μπαταρίες

Το σήμα της Volkswagen/ Φωτογραφία AP

Μία πολύ ενδιαφέρουσα αποκάλυψη κάνει η εφημερίδα, Guardian, σχετικά με τη βιομηχανία μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Όπως υποστηρίζει, η Volkswagen είπε στις ευρωπαϊκές αρχές ότι προχωράει ταχύτερα η κατασκευή εργοστασίου της στις ΗΠΑ για την παρασκευή μπαταριών σε σχέση με το εργοστάσιο στην Ανατολική Ευρώπη, χάρη στις τεράστιες επιδοτήσεις που έχει εγκρίνει ο Λευκός Οίκος – γεγονός βέβαια που αυξάνει την πίεση προς τις ευρωπαϊκές αρχές να δώσουν περισσότερες πράσινες επιδοτήσεις.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης προειδοποίησε την Κομισιόν ότι η ΕΕ χάνει τη μάχη της προσέλκυσης μεγάλων επενδύσεων, μετά το πακέτο βοήθειας ύψους 369 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ανακοίνωσε ο Τζο Μπάιντεν για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών άνθρακα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η διοίκηση της Volkswagen αναμένει την απάντηση των Βρυξελλών πριν αποφασίσει το αν θα επενδύσει στο εργοστάσιο στην Ανατολική Ευρώπη.

Αυτή τη στιγμή, ο παγκόσμιος εφοδιασμός μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων κυριαρχείται από τους Κινέζους, τους Κορεάτες και τους Ιάπωνες κατασκευαστές, όμως οι ΗΠΑ, η Ευρώπη και άλλοι μικρότεροι παίκτες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, παλεύουν να τους φτάσουν. Πολλοί αναλυτές εκφράζουν ανησυχίες ότι χωρίς εργοστάσια μπαταριών, οι υπάρχουσες βιομηχανίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων τελικά θα εξαφανιστούν.

Η ΕΕ εκτιμά ότι η αξία της αγοράς των μπαταριών θα φτάσει τα 250 δισεκατομμύρια ευρώ το 2025, ενώ πολλές χώρες – μέλη προσφέρουν σημαντικές επιδοτήσεις για να προσελκύσουν επενδύσεις από αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες κατασκευής μπαταριών.

Παρόλα αυτά, οι επιδοτήσεις που προβλέπει ο νόμος του Τζο Μπάιντεν επισκιάζουν τις επιδοτήσεις και της ΕΕ, αλλά και της Βρετανίας. Ο αμερικανικός νόμος προβλέπει ότι οι εταιρείες κατασκευής μπαταριών θα μπορούν να λάβουν επιδότηση έως και 35 δολαρίων ανά κιλοβατώρα, ποσό που για αυτού του μεγέθους τα εργοστάσια αντιστοιχεί σε δισεκατομμύρια δολάρια.

Την περασμένη εβδομάδα, η διοίκηση της Volkswagen συναντήθηκε με ευρωπαίους αξιωματούχους, αρμόδιους Επιτρόπους, και τους τόνισε ότι η ΕΕ θα πρέπει να επιταχύνει τις προσπάθειές της για να ανταγωνιστεί τις ΗΠΑ.

Η Volkswagen σκοπεύει να χτίσει έξι ευρωπαϊκά εργοστάσια κατασκευής μπαταριών με δυνατότητα 40GWh το καθένα. Τα πρώτα δύο, στη Γερμανία και τη Βαλένθια της Ισπανίας, αναμένεται να αρχίσουν να παράγουν το 2025 και το 2026, αντίστοιχα.

ΣΧΕΤΙΚΑ