Οι πωλήσεις αυτοκινήτων βουλιάζουν – τα κέρδη αυξάνονται

Η αμερικανική βιομηχανία αυτοκινήτων ανακοίνωσε τις χειρότερες πωλήσεις εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία, όμως αυτό, λένε οι ειδικοί, δεν είναι απαραίτητα κακό σημάδι για τον τομέα.

Η αλήθεια είναι ότι το 2022 ήταν η χειρότερη χρονιά εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, κυρίως επειδή οι εταιρείες δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στη ζήτηση των καταναλωτών.

Τα προβλήματα με την αλυσίδα εφοδιασμού και οι ελλείψεις σε κρίσιμης σημασίας ημιαγωγούς σε συνδυασμό με τα αυξημένα επιτόκια και τα μειωμένα αποθεματικά επιβάρυναν σημαντικά τις πωλήσεις.

Το 2022 πωλήθηκαν μόνο 13,7 εκατομμύρια οχήματα μειωμένα κατά 8% σε σχέση με τις πωλήσεις του 2021 και το χαμηλότερο επίπεδο από το 2011. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2015 έως το 2019, τα χρόνια προ της πανδημίας, οι πωλήσεις αυτοκινήτων ξεπερνούσαν κάθε χρόνο τα 17 εκατομμύρια.

Η Stellantis, μητρική εταιρεία της Chrysler, της Dodge και της Jeep είδε τις πωλήσεις της στις ΗΠΑ να διολισθαίνουν κατά 12% το 2022. Οι πωλήσεις της Honda κατακρημνίστηκαν κατά 33% και της Nissan κατά 25%. Οι πωλήσεις της Toyota, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, υποχώρησαν στις ΗΠΑ κατά περίπου 10%.

Μετά από αυτά τα στοιχεία, θα φανταζόταν κανείς ότι η κατάσταση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πολύ άσχημη. Ωστόσο, οι εταιρείες είδαν τα κέρδη τους να εκτινάσσονται. Οι εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων και ανταλλακτικών είδαν τα κέρδη τους να φτάνουν τα 32 δισεκατομμύρια δολάρια έως το τρίτο τρίμηνο του 2022 – τα σημαντικότερα κέρδη τους από το 2016.

Η πτώση των πωλήσεων σε συνδυασμό με αύξηση των κερδών εξηγείται από το γεγονός ότι η ζήτηση των καταναλωτών παρέμεινε ισχυρή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ υπήρξαν μεταβολές στην προσφορά, που έδωσαν τη δυνατότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν τα κέρδη του.

Τα αυτοκίνητα και το φορτηγά πωλούνταν με το που έφταναν στα σημεία πώλησης, ενώ η μέση τιμή ενός οχήματος έσπασε όλα τα ρεκόρ το Δεκέμβριο, καθώς διαμορφώθηκε στα 46.382 δολάρια.

Τα στοιχεία των αμερικανικών αρχών δείχνουν ότι ο μέσος Αμερικανός καταναλωτής πλήρωσε τον περασμένο Δεκέμβριο 20% περισσότερα χρήματα για να αγοράσει αυτοκίνητο σε σχέση με το 2019.

Αμερικανοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι η αγορά αυτοκινήτου στις ΗΠΑ μπαίνει σε μία νέα εποχή: λιγότερες επιλογές, υψηλότερες τιμές και αυξημένα περιθώρια κέρδους για τις επιχειρήσεις.

Σε σημείωμά της στις αρχές της εβδομάδας, η επενδυτική τράπεζα, Bank of America, πρότεινε για αγορά τις μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών Ford, GM, Ferrari, Lucid Motors και Rivian, με βάση τις τελευταίες εκτιμήσεις κερδών των εταιρειών.

Ωστόσο, υπάρχει και ένα σημάδι ανησυχίας: έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν έδειξε ότι οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να είναι πιο προσεκτικοί με τις αγορές αυτοκινήτων, σε ένα περιβάλλον υψηλών τιμών καυσίμων.

ΣΧΕΤΙΚΑ