Ο υψηλός πληθωρισμός στις ΗΠΑ «τρώει» τα φιλοδωρήματα

Φωτογραφία shutterstock

Μήπως οι Αμερικανοί έχουν φτάσει στο όριό τους όσον αφορά στα φιλοδωρήματα;

Αυτό φαίνεται να είναι το σημαντικό συμπέρασμα πρόσφατων ερευνών σχετικά με τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών όσον αφορά στα φιλοδωρήματα.

Την πρώτη έρευνα έκανε η Popmenu, μία τεχνολογική εταιρεία για εστιατόρια, από την οποία προκύπτει ότι το ποσοστό των καταναλωτών που αφήνουν τιπ 20% και άνω στα εστιατόρια έχει μειωθεί από το 56% το 2021 στο 43% φέτος.

Από μία άλλη έρευνα που έκανε η PlayUSA, μία ιστοσελίδα που καλύπτει διαδικτυακά στοιχήματα, προκύπτει ότι το 60% των Αμερικανών λένε ότι θα ήθελαν να σταματήσουν τη διαδικασία του φιλοδωρήματος.

Το ερώτημα είναι τι κρύβεται πίσω από αυτά τα ευρήματα δεδομένου ότι το φιλοδώρημα είναι παράδοση στα αμερικανικά εστιατόρια και ουσιαστικά καλύπτει την αμοιβή των σερβιτόρων.

Από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ερευνών προκύπτει ότι σημαντικό ρόλο σε αυτή την τάση παίζει ο πληθωρισμός. Η έρευνα της PlayUSA έγινε σε 1.006 ανθρώπους, με το 17% εξ αυτών να τονίζουν ότι δίνουν μικρότερα τιπ εξ αιτίας της συνεχιζόμενης αύξησης του κόστους των προϊόντων.

Ένας άλλος παράγοντας είναι η εργασία. Ο διευθύνων σύμβουλος και συν-ιδρυτής της Popmenu, Μπρένταν Σουίνι, δήλωσε ότι η τάση που αποτυπώνεται στην έρευνα της εταιρείας τους, μεταξύ 1.000 καταναλωτών και 165 ιδιοκτητών εστιατορίων, δείχνει μία φυσική «επιπεδοποίηση» που ήρθε μετά τα υψηλά της πανδημικής περιόδου. Κατά τη διάρκεια εκείνης της δύσκολης εποχής, οι καταναλωτές έδιναν πολύ πιο γενναιόδωρα φιλοδωρήματα αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν οι εργαζόμενοι στα εστιατόρια.

Ενώ πλέον οι καταναλωτές δεν αισθάνονται ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα για να δίνουν υψηλά τιπ ως αναγνώριση, λέει ο Σουίνι.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν και κάποιοι που συνεχίζουν να είναι πρόθυμοι να δίνουν φιλοδωρήματα και, μάλιστα, υψηλά, σε κάποιες περιστάσεις. Από την έρευνα του Popmenu προκύπτει ότι το 33% των καταναλωτών λένε ότι θέλουν να δίνουν στο προσωπικό των εστιατορίων φιλοδώρημα που αντιστοιχεί στο 25% του λογαριασμού ή περισσότερο κατά την εορταστική περίοδο. Όσον αφορά την PlayUSA, το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει το 23%.

Η Αρλίν Σπίγκελ, σύμβουλος εστιατορίων στη Νέα Υόρκη, υποστηρίζει ότι υπάρχει άλλος ένας λόγος που οι καταναλωτές δεν είναι τόσο πρόθυμοι να δίνουν υψηλά φιλοδωρήματα. Όπως είπε, πολλοί πιστεύουν ότι οι υπηρεσίες το τελευταίο διάστημα δεν είναι τόσο υψηλού επιπέδου, ειδικά στα casual εστιατόρια.

«Οι σερβιτόροι που πάνε στη δουλειά, ειδικά οι νέοι στο επάγγελμα, δεν είναι τόσο καλά εκπαιδευμένοι, ούτε έχουν κίνητρο να κάνουν το κάτι παραπάνω ώστε να δημιουργήσουν μία μοναδική εμπειρία στους πελάτες τους», καταλήγει.

ΣΧΕΤΙΚΑ