Γιατί ο Τζο Μπάιντεν και ο Έλον Μασκ αντιπαθούν ο ένας τον άλλον

Ο Αμερικανός Πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, αγαπά πολύ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μάλιστα, αυτό που θέλει είναι όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στις ΗΠΑ έως το 2030 να είναι ηλεκτρικά. Και πρότεινε μία σειρά από πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση – μεταξύ τους φοροαπαλλαγές και οικονομική βοήθεια.

Όμως, μέσα σε όλα αυτά, δεν έχει δείξει ιδιαίτερη συμπάθεια στην Tesla, μία αμερικανική εταιρεία και, ταυτόχρονα, η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων σε όλον τον κόσμο.

Όμως, και ο ίδιος ο Έλον Μασκ δεν έχει διστάσει να επιτεθεί στον Αμερικανό Πρόεδρο.

Βέβαια, το γιατί ο Μπάιντεν δεν έχει πει κουβέντα για την Tesla, ενώ προωθεί διαρκώς τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι ένα πολύ λογικό ερώτημα.

Ωστόσο, σύμφωνα με το CNN, η απάντηση μάλλον βρίσκεται σε τρία γράμματα: UAW, δηλαδή την ένωση των εργαζομένων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Ένωση έχει εκφράσει πολλές φορές ανησυχίες γενικά για την μετάβαση της αυτοκίνησης στον ηλεκτρισμό, καθώς αυτό σημαίνει λιγότερες δουλειές. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει λιγότερα κομμάτια και άρα χρειάζονται λιγότεροι εργαζόμενοι για να τα συναρμολογήσουν. Η Ford, για παράδειγμα, εκτιμά ότι χρειάζονται 30% λιγότεροι εργαζόμενοι για να φτιαχτεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε σχέση με ένα συμβατικό.

Ένα μεγάλο κομμάτι της αξίας – και της τιμής – του ηλεκτρικού αυτοκινήτου οφείλεται στην μπαταρία του. Μέχρι στιγμής, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν φτιάξει κοινοπραξίες για την κατασκευή εργοστασίων μπαταριών αντί να χτίσουν η κάθε μία το δικό της εργοστάσιο. Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο αν σε αυτά τα εργοστάσια θα μπορέσουν να γίνουν συνδικάτα εργαζομένων.

Η UAW έχει εκφράσει τη στήριξή της στις προσπάθειες του συμμάχους, Τζο Μπάιντεν, να γυρίσει τη χώρα προς την ηλεκτροκίνηση. Ο πρόεδρός της συμμετείχε και σε σχετική συνάντηση στο Λευκό Οίκο με τους επικεφαλής της General Motors, της Ford και της Stellantis, στην οποία ο Μασκ δεν είχε καν προσκληθεί.

Το να διατηρήσει, λοιπόν, τη συμμαχία τους με την Ένωση εργαζομένων, ο Τζο Μπάιντεν θα ήταν πολύ δύσκολο αν θεωρούνταν ότι προωθεί μία εταιρεία όπως η Tesla, η οποία δε διαθέτει ένωση εργαζομένων.

Ο ίδιος ο Έλον Μασκ έχει επανειλημμένως αντιταχθεί στη δημιουργία συνδικάτου εργαζομένων στο εσωτερικό της Tesla, αγνοώντας ακόμα και καταδικαστικές αποφάσεις δικαστηρίων.

Μάλιστα, συχνά κοροϊδεύει την UAW σε αναρτήσεις του στο twitter, ενώ δεν έχει διστάσει να αποκαλέσει τον Τζο Μπάιντεν «μαριονέτα» της ένωσης.

Πέραν των συνδικάτων, ένας άλλος λόγος που ο Μασκ αντιπαθεί τον Μπάιντεν είναι η πρόθεση του Αμερικανού Προέδρου να αυξήσει τη φορολογία των πολύ πλουσίων Αμερικανών. Άλλωστε, προηγούμενα χρόνια ο Μασκ έχει καταφέρει να μην πληρώσει ούτε ένα δολάριο σε φόρους, παρά το γεγονός ότι η περιουσία του είναι πολλά δισεκατομμύρια…

ΣΧΕΤΙΚΑ