Στο Netflix φαίνεται να έχει πέσει… μετεωρίτης
Όπως και στην πολύ επιτυχημένη ταινία «Don't Look Up», ένας μετεωρίτης μοιάζει να έχει πέσει το τελευταίο διάστημα στο Netflix.
Η τιμή της μετοχής της πλατφόρμας έχει χάσει το 41% της αξίας της από το ιστορικό υψηλό που χτύπησε πριν από περίπου δύο μήνες. Η αύξηση των συνδρομητών είναι οδυνηρά χαμηλή και ο ανταγωνισμός αναθερμαίνεται.
Η απάντηση της διοίκησης της πλατφόρμας στα παραπάνω προβλήματα ήταν να αυξήσει τις τιμές για τους πελάτες της Βορείου Αμερικής.
Η αλήθεια είναι ότι από τη στιγμή που έφτασε στην κορυφή, το Netflix παλεύει να παραμείνει εκεί και να κερδίσει περισσότερο έδαφος. Όπως επισημαίνουν αναλυτές, το Netflix τώρα αυξάνει διαρκώς τις τιμές και, στη συνέχεια, προσθέτει διαρκώς περιεχόμενο.
Πριν από σχετικά πολύ μικρό χρονικό διάστημα, το Netflix ήταν μία αγαπημένη μετοχή για τους επενδυτές, όμως αυτή η εποχή φαίνεται να έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Η τιμή της μετοχής χτύπησε ρεκόρ τον περασμένο Νοέμβριο φτάνοντας τα 700 δολάρια, ωστόσο την περασμένη Παρασκευή έκλεισε στα 400 δολάρια.
Στο τέλος του 2021, το Netflix έκλεισε τη χρονιά με 221,8 εκατομμύρια συνδρομητές. Το νούμερο αυτό είναι πολύ υψηλότερο από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα streaming, συμπεριλαμβανομένης και της Disney που είναι ο μεγάλος ανταγωνιστής του Netflix.
Τον περασμένο Οκτώβριο, η Disney είχε 118,1 εκατομμύρια συνδρομητές, με τις συνδρομές να έχουν καταγράψει αύξηση 60% από τον Οκτώβριο του 2020 έως τον Οκτώβριο του 2021. Κατά την ίδια χρονική περίοδο, οι συνδρομητές του Netflix αυξήθηκαν κατά μόλις 9%.
Η Disney δεν έχει ακόμα ανακοινώσει τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τελευταίο τρίμηνο του 2021. Όμως, η ανάπτυξη του Netflix επιβραδύνθηκε περαιτέρω κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους στο 8%. Ωστόσο, στη Wall Street υπάρχουν επίσης ανησυχίες για τα αποτελέσματα της Disney στο τελευταίο τρίμηνο.
Το Netflix αντιμετωπίζει μεγάλη δυσκολία να αυξήσει τους συνδρομητές του στις αγορές, στις οποίες βρίσκεται εδώ και χρόνια – ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εταιρεία πρόκειται να ξεκινήσει «επιθετική στρατηγική ανάπτυξης στις αναπτυσσόμενες αγορές», υποστηρίζουν οι ειδικοί.
Το πρόβλημα άλλωστε για τις πλατφόρμες που εξαρτούν τα έσοδά τους αποκλειστικά από τις συνδρομές έχουν ένα μεγάλο πρόβλημα: μετά από ένα διάστημα, δεν υπάρχουν πια νέοι συνδρομητές. Αυτό, φυσικά, δεν αρέσει καθόλου στη Wall Street που ζητά διαρκή αύξηση εσόδων και κερδών.
Ένας τρόπος που η εταιρεία έχει προσπαθήσει να μειώσει την εξάρτησή της από τις συνδρομές είναι με επενδύσεις σε άλλα σχήματα, π.χ. σε παιχνίδια. Ένας άλλος τρόπος είναι να αυξήσει περαιτέρω τις τιμές, όμως αυτό το εγχείρημα είναι δύσκολο όσο βελτιώνονται οι άλλες – φθηνότερες – πλατφόρμες.