Ανέκαμψε στις ΗΠΑ η Black Friday με τους καταναλωτές να βγαίνουν στην αγορά

Φωτό: Shutterstock

Η Black Friday δεν έχει σε καμία περίπτωση την αξία που είχε πριν από χρόνια για τους Αμερικανούς καταναλωτές – γεγονός που προφανώς οφείλεται στις διαδικτυακές αγορές της «Cyber Monday», αλλά και τις δραματικές επιπτώσεις που είχε ο κορωνοϊός στο λιανικό εμπόριο.

Ωστόσο, οι καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες – όπου η Black Friday είναι μία παράδοση ετών – επέστρεψαν την προηγούμενη Παρασκευή στα καταστήματα για να αγοράσουν ρούχα, ηλεκτρονικά και άλλα αντικείμενα.

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Black Friday αυξήθηκαν κατά 29,8% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Mastercard, που καταγράφει τις πληρωμές στα καταστήματα, αλλά και διαδικτυακά, εξαιρουμένων των πωλήσεων αυτοκινήτων. Οι διαδικτυακές πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 10,6% σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι πωλήσεις στα καταστήματα ενισχύθηκαν κατά 42,9%.

Μάλιστα, τα στελέχη της Mastercard εκτιμούν ότι οι πωλήσεις θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια της εορταστικής σεζόν.

Την άνοδο των πωλήσεων κυριάρχησαν τα είδη ένδυσης, που κατέγραψαν αύξηση 86,4% την Black Friday σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά που οι καταναλωτές πέρασαν σημαντικό μέρος της στο σπίτι, οπότε και δεν υπήρχε η ανάγκη ανανέωσης της γκαρνταρόμπας τους.

Η τάση αυτή, φυσικά, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την τάση που υπήρχε το 2020 όταν οι εταιρείες λιανικής περιόρισαν τις εκπτώσεις για να αποτρέψουν το συνωστισμό στα καταστήματά τους και να ωθήσουν τους καταναλωτές προς τις διαδικτυακές αγορές.

Πέρυσι, κατά την Black Friday, οι διαδικτυακές αγορές είχαν ενισχυθεί κατά 85% σε σύγκριση με το 2019, όμως οι συνολικές πωλήσεις των καταστημάτων λιανικής είχαν υποχωρήσει κατά 16,1%.

Πάντως, οι καταστηματάρχες προβλέπουν μία καλή εορταστική σεζόν. Οι λιανικές πωλήσεις του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν στις ΗΠΑ μεταξύ 8,5% και 10,5% φέτος σε σχέση με πέρυσι και θα διαμορφωθούν στα επίπεδα – ρεκόρ των 859 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ώθηση σε αυτή την τάση έχουν δώσει οι πληρωμές που έγιναν για να ενισχυθούν τα νοικοκυριά από την πανδημία, αλλά και η αύξηση των καταθέσεων που ήταν απόρροια των lockdown του προηγούμενου διαστήματος.

Οι εταιρείες λιανικής ξεκίνησαν με προσφορές τον Οκτώβριο σε μία προσπάθεια να δώσουν παράταση στην εορταστική σεζόν.

Επίσης, ενθάρρυναν τους πελάτες τους να κάνουν τις αγορές τους νωρίς ώστε να αποφύγουν την αναμονή σε περίπτωση που το προϊόν που επιθυμούν έχει έλλειψη, λόγω της μεγάλης ζήτησης. Και αυτό επειδή, οι εταιρείες λιανικής προσπαθούν να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση σε μία εποχή που παρατηρούνται καθυστερήσεις, λόγω των προβλημάτων ανεφοδιασμού που αντιμετωπίζει ολόκληρος ο πλανήτης.

ΣΧΕΤΙΚΑ