Μπένιοφ: Το πρόβλημα στην Αμερική είναι το Facebook

O Marc Russell Benioff/ Φωτογραφία AP Michael Probst

Από την κλιματική κρίση έως την πανδημία, ο διάσημος δισεκατομμυριούχος, Μαρκ Μπένιοφ, διακρίνει μία κοινή τάση που καταπονεί την Αμερική σήμερα: εξαπάτηση, η οποία διαδίδεται σαν πυρκαγιά σε δάσος εξ αιτίας του Facebook.

Ο δισεκατομμυριούχος της τεχνολογίας δήλωσε σε συνέντευξή του στο CNN ότι «αυτή η ψηφιακή επανάσταση έχει μαγνητίσει τον κόσμο. Και σε αυτό το πλαίσιο, είναι εμφανής η ποσότητα παραπληροφόρησης που κυκλοφορεί».

Και πρόσθεσε το εξής: «Έχω στην κατοχή μου το περιοδικό TIME και κάθε φορά είμαι υπόλογος για τα τι δημοσιεύεται στην πλατφόρμα… όσον αφορά όμως στο Facebook, δεν έχουν ευθύνη για τίποτα».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Salesforce και ιδιοκτήτης του περιοδικού, Time, προειδοποίησε, στην παρέμβασή του, ότι τα ψέματα που κατακλύζουν τα κοινωνικά δίκτυα δυσχεραίνουν τις προσπάθειες των αρχών να επιλύσουν, ακόμα και να χειριστούν, τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα.

«Δείτε πώς επηρεάζουν τον κόσμο. Συζητάμε για τις πολιτικές διαδικασίες. Συζητάμε για το κλίμα. Συζητάμε για την πανδημία. Σε κάθε σημαντικό ζήτημα, κυριαρχεί μία διάχυτη δυσπιστία, η οποία ξεκινά πάντα από τα κοινωνικά δίκτυα. Αυτό πρέπει να σταματήσει τώρα», τόνισε ο Μαρκ Μπένιοφ.

Ο δισεκατομμυριούχος είναι γνωστός επικριτής του Facebook και, στο παρελθόν, έχει ζητήσει τη διάσπαση της αυτοκρατορίας του Μαρκ Ζούκεμπεργκ, η αξία της οποίας αυτή τη στιγμή αγγίζει το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Salesforce επανέλαβε την κριτική του για το Facebook, μετά και τη δημοσιοποίηση έρευνας της Wall Street Journal βασισμένη σε εσωτερικά έγγραφα του κολοσσού που διαχειρίζεται τα κοινωνικά δίκτυα από τα οποία προκύπτει ότι τα στελέχη όχι μόνο γνωρίζουν καλά τις αρνητικές επιπτώσεις της πλατφόρμας στους χρήστες, αλλά δεν καταφέρνουν καν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ο Λευκός Οίκος άσκησε πιέσεις στις τεχνολογικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένου και του Facebook, να χειριστούν την παραπληροφόρηση για τα εμβόλια. Ένα μήνα μετά, το Facebook ανάλαβε δράση για να αντιμετωπίσει την «παραπληροφόρηση».

«Κάποιες από τις εταιρείες που χειρίζονται τα κοινωνικά δίκτυα, κυρίως το Facebook, όπως βλέπετε, δε νοιάζονται και πολύ για το αν η πλατφόρμα τους είναι γεμάτη με ψεύτικες πληροφορίες», είπε ο Μπένιοφ καλώντας το αμερικανικό Κογκρέσο να «μελετήσει το επίπεδο εξαπάτησης» από τα κοινωνικά δίκτυα νομοθετήσει για το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Οι υπεύθυνοι του Facebook αρνήθηκαν να απαντήσουν στα σχόλια του Μπένιοφ στο τηλεοπτικό δίκτυο, ωστόσο δημοσίευσαν μία μεγάλη ανάρτηση, στην οποία υπερασπίζονται την εταιρεία τους, τον τρόπο λειτουργίας τους και τονίζουν ότι «χιλιάδες ερευνητές, ειδικοί και μηχανικοί της εταιρείας παλεύουν για να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων και να κατανοήσουν την ενδεχόμενη (θετική και αρνητική) επιρροή».

ΣΧΕΤΙΚΑ