Η ατελείωτη κρίση των μικροτσίπ επηρεάζει τους πάντες
Η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών που έχουν παραλύσει την αυτοκινητοβιομηχανία και έχει οδηγήσει σε σημαντικές αυξήσεις αρκετά καταναλωτικά προϊόντα, όπως για παράδειγμα λευκές οικιακές συσκευές, θα μπορούσε να διαρκέσει ακόμα και έως τα μέσα του 2023, προειδοποίησε η Intel.
Όπως τόνισε μιλώντας σε αναλυτές ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Πάτρικ Γκέλσινγκερ: «παρότι εκτιμώ ότι οι ελλείψεις θα φτάσουν στο αποκορύφωμά τους στα μέσα τους έτους, θα χρειαστεί άλλον ένας με δύο χρόνια πριν η βιομηχανία καταφέρει να ανταποκριθεί στη ζήτηση».
Η εκτίμηση αυτή είναι μία πολύ κακή είδηση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, πολλές εκ των οποίων έχουν υποχρεωθεί ακόμα και να σταματήσουν την παραγωγή σε κάποια εργοστάσια, καθώς δεν μπόρεσαν να προμηθευτούν αρκετούς ημιαγωγούς, με αποτέλεσμα να μειώσουν την προσφορά νέων οχημάτων σε μία στιγμή που εκτοξεύονται οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Πριν από μερικές εβδομάδες, η General Motors σταμάτησε να κατασκευάζει για μία εβδομάδα μεγάλο μέρος από τα μεγάλα φορτηγάκια της εξ αιτίας της έλλειψης μικροτσίπ στο εργοστάσιο της Ιντιάνα που φτιάχνει τα Chevrolet Silverado 1500 και τα GMC Sierra 1500, ενώ ταυτόχρονα μείωσε την παραγωγή και σε ένα ακόμα εργοστάσιο, το οποίο κατασκευάζει πιο βαριά οχήματα.
Τα μεγάλα ημιφορτηγάκια και τα SUV είναι τα πιο δημοφιλή μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και τα πιο κερδοφόρα οχήματα. Η General Motors, καθώς και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, προσπαθούν να συνεχίσουν κανονικά την παραγωγή τους, παίρνοντας τα μικροτσίπ από άλλα, λιγότερο δημοφιλή μοντέλα.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η General Motors είχε εκφράσει την εκτίμηση ότι αυτή η διαταραχή θα είναι βραχυπρόθεσμη.
Ωστόσο παρατηρητές επισημαίνουν ότι το πρόβλημα ίσως τελειώσει σύντομα για την General Motors, όμως δεν ισχύει το ίδιο και για άλλες εταιρείες. Οι κατασκευαστές μικροτσίπ, όπως η Intel και άλλες εταιρείες, εργάζονται για να αυξήσουν τη δυναμικότητά τους και τη δυνατότητα παραγωγής, όμως θα χρειαστούν χρόνια για να γίνουν λειτουργικά τα νέα εργοστάσια.
Η Daimler, στην οποία ανήκει η Mercedes-Benz, ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες ότι εκτιμά πως το πρόβλημα με τα μικροτσίπ θα συνεχιστεί και μέσα στο 2022, επιβαρύνοντας φυσικά τις πωλήσεις αυτοκινήτων.
Ειδικοί εκτιμούν ότι τα προβλήματα για την αυτοκινητοβιομηχανία οδεύουν προς το τέλος τους, όμως, δεδομένου ότι η έλλειψη μικροτσίπ συνεχίζεται, το πρόβλημα θα μετατοπιστεί σε άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα στην βιομηχανία των έξυπνων κινητών.