Αργούν (πάρα) πολύ τα τουριστικά ταξίδια στο διάστημα

AP Photo/ Tony Gutierrez

Οι δισεκατομμυριούχοι, Τζεφ Μπέζος και Ρίτσαρντ Μπράνσον, τράβηξαν το προηγούμενο διάστημα τα φώτα της δημοσιότητας και έκαναν ξανά θέμα τα τουριστικά ταξίδια στο διάστημα, μετά τις επιτυχημένες προσπάθειες τους να φτάσουν οι ίδιοι στα όρια του διαστήματος. Όμως, η αλήθεια είναι ότι για το μέσο άνθρωπο, ένα τουριστικό ταξίδι στο διάστημα δεν είναι πιθανό, τουλάχιστον στο ορατό μέλλον.

Το πιθανότερο είναι ότι ο τουρισμός στο διάστημα θα είναι αποκλειστικά ένα χόμπι για δισεκατομμυριούχους και πολυεκατομμυριούχους για τα επόμενα πολλά χρόνια.

Οι τιμές των εισιτηρίων για ταξίδια με την Virgin Galactic του Μπράνσον πωλούνται για περίπου 250.000 δολάρια το άτομο. Μέχρι στιγμής, περίπου 600 άτομα έχουν κλείσει θέση για μία επόμενη πτήση της εταιρείας στα όρια του διαστήματος.

Η Blue Origin του Τζεφ Μπέζος δεν έχει ακόμα ανακοινώσει τις τιμές των εισιτηρίων της, ωστόσο ο ιδρυτής της Amazon έχει αφήσει, σε δηλώσεις του, να εννοηθεί ότι οι τιμές του θα είναι ανταγωνιστικές με του Μπράνσον.

Πάντως, το πρώτο διαθέσιμο εισιτήριο που πουλήθηκε για πτήση του Μπέζος δόθηκε στην τιμή των 28 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημοπρασία, ενώ το ταξίδι των 10 λεπτών που έγινε πριν από λίγες ημέρες κόστισε περίπου 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Την ίδια μέρα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πούλησε εισιτήρια συνολικής αξίας 100 εκατομμυρίων δολαρίων σε μελλοντικούς ταξιδιώτες που θα ταξιδέψουν με όχημα τεσσάρων ατόμων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της SpaceX, Έλον Μασκ, έχει πει ότι πιστεύει πως το κόστος του να πάει κάποιος στο διάστημα, ειδικά να ταξιδέψει στον Άρη (ένα ταξίδι που υπολογίζεται στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια ανά άτομο με την υπάρχουσα τεχνολογία) θα κοστίζει μία μέρα όσο το να αγοράσεις ένα σπίτι! Βέβαια, δε διευκρίνισε σε πόσους αιώνες πιστεύει ότι θα έρθει αυτή η μέρα…

Η αλήθεια είναι ότι η υπάρχουσα τεχνολογία είναι υπερβολικά ακριβή για έναν μέσο άνθρωπο ώστε να μπορέσει να αγοράσει μία θέση στους πυραύλους του Μπέζος, του Μπράνσον ή του Μασκ. Και παρά το γεγονός ότι ο Μπέζος και ο Μασκ προσπαθούν σταδιακά να καταστίσουν το ταξίδι πιο προσιτό χρησιμοποιώντας επαναχρησιμοποιούμενους πυραύλους, γεγονός είναι ότι η βιομηχανία του διαστημικού τουρισμού βρίσκονται προς το παρόν στα σπάργανα.

Ειδικοί της νομοθεσίας που διέπει το διάστημα (ναι, υπάρχουν!) τονίζουν ότι πέραν του τεράστιου κόστους, οι εταιρείες θα πρέπει να ξεπεράσουν πολλά ακόμη εμπόδια για να καταστήσουν τη συγκεκριμένη βιομηχανία βιώσιμη για έναν μέσο άνθρωπο.

Οι άνθρωποι που πετούν με την Blue Origin ή την Virgin Galactic «δεν είναι αστροναύτες, ούτε επιβάτες, νομικά μιλώντας», υποστηρίζει ο διευθυντής του Ινστιτούτου Αεροπορικής και Διαστημικής Νομικής, Ραμ Γιακού στο Business Insider, προσθέτοντας ότι «ουσιαστικά πρόκειται για ανθρώπους που συμμετέχουν σε ένα πείραμα μαζικού κινδύνου».

Έτσι όπως έχουν τα πράγματα, λοιπόν, οι συμμετέχοντες σε τέτοια ταξίδια θα πρέπει να υπογράψουν ένα συμβόλαιο που απαλλάσσει τις εταιρείες από οποιαδήποτε ευθύνη, σε περίπτωση τραυματισμού ή θανάτου του επιβάτη.

Επίσης, οι εταιρείες θα πρέπει να πείσουν τους επιβάτες, καθώς από τα πρώτα δύο ταξίδια, κάποιοι δεν επέστρεψαν ευχαριστημένοι, δηλώνοντας ότι περίμεναν ότι θα δουν περισσότερα από αυτά που είδαν κατά τη διάρκεια της σύντομης πτήσης τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ