Ο Έλον Μασκ προσπαθεί να ξανακερδίσει τους Κινέζους
Οι προηγούμενοι δύο μήνες στην Κίνα ήταν πολύ δύσκολοι για τον Έλον Μασκ, ο οποίος προσπαθεί πλέον να ξανακερδίσει το Πεκίνο. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla επιχείρησε να αποθεώσει την Κίνα σε συνέντευξη που έδωσε στην κρατική τηλεόραση, όπου υποστήριξε ότι η χώρα θα γίνει μακροπρόθεσμα η «μεγαλύτερη αγορά» για τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα. Επίσης, εγκωμίασε τους οικονομικούς και κλιματικούς στόχους της Κίνας – σε μία στιγμή κατά την οποία η Κίνα είναι ο βασικός μολυντής του πλανήτη, αλλά έχει δεσμευτεί να μειώσει δραστικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μέσα στην επόμενη δεκαετία.
«Είμαι πολύ αισιόδοξος για το μέλλον της Tesla στην Κίνα», τόνισε στο CCTV ο Έλον Μασκ, προσθέτοντας ότι «πιστεύω ότι η Κινεζική οικονομία μπορεί να τα πάει πολύ καλά την επόμενη δεκαετία και να γίνει η μεγαλύτερη οικονομική δύναμη του πλανήτη. Επίσης, έχει δεσμευτεί να τηρήσει τους στόχους για ένα βιώσιμο ενεργειακά μέλλον».
Η επίθεση φιλίας του Έλον Μασκ ίσως είναι κρίσιμη για την επιβίωση της Tesla στην Κίνα. Η εταιρεία του είχε καταφέρει να απολαμβάνει ειδικής μεταχείρισης στην Κίνα τα προηγούμενα χρόνια, όμως έχει βρεθεί αντιμέτωπη με έντονη κριτική τις τελευταίες εβδομάδες.
Τον περασμένο μήνα, η Tesla εκλήθη από Κινέζους αξιωματούχους για να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με την ποιότητα των αυτοκινήτων που κατασκευάζει στο εργοστάσιο της Σαγκάης. Ενώ κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, κάποια ΜΜΕ υποστήριξαν ότι ο στρατός απαγόρευσε σε κάποια οχήματα της Tesla να μπουν σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις, καθώς εκφράστηκαν ανησυχίες ότι οι κάμερες που διαθέτουν τα οχήματα μπορεί να χρησιμοποιηθούν για κατασκοπεία.
Ο Μασκ απάντησε στις ανησυχίες για κατασκοπεία λέγοντας ότι τα αυτοκίνητα της εταιρείας δε θα χρησιμοποιούνταν σε καμία περίπτωση γι’ αυτό το σκοπό.
Όμως, η συνέντευξή του στο CCTV πήγε ένα βήμα παραπέρα εγκωμιάζοντας το Πεκίνο και δίνοντας έμφαση στη σημασία που έχει η Κινεζική αγορά για την Tesla. Ήδη η Κίνα αντιπροσωπεύει το ένα πέμπτο του τζίρου της Tesla και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για την εταιρεία μετά την αμερικανική.
Μακροπρόθεσμα, η Κίνα «θα είναι η μεγαλύτερη αγορά μας, και όσον αφορά στο πού κατασκευάζονται τα περισσότερα οχήματα, αλλά και πού βρίσκονται οι περισσότεροι πελάτες μας», τόνισε ο Μασκ στο CCTV.
Και μάλιστα πήγε ένα βήμα παραπέρα στην προσπάθειά του να αποθεώσει το Πεκίνο τονίζοντας την οικονομική του κυριαρχία μέσα στα επόμενα χρόνια, αλλά και το γεγονός ότι έχει εντυπωσιαστεί από τους περιβαλλοντικούς στόχους της Κινεζικής κυβέρνησης.
Ο Πρόεδρος, Σι Ζινπίνγκ, δήλωσε τον περασμένο Σεπτέμβριο ότι η χώρα θα είναι κλιματικά ουδέτερη έως το 2060 και ότι η κυβέρνηση έχει δώσει στη δημοσιότητα τις λεπτομέρειες των σχεδίων για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, στους οποίους περιλαμβάνεται η κατασκευή περισσότερων πυρηνικών εργοστασίων και εγκαταστάσεων καθαρής ενέργειας.
Παρότι δε μιλάει Κινέζικα, ο Μασκ είναι από τους δημοφιλείς Αμερικανούς επιχειρηματίες στην Κίνα. Ένα βίντεο που τον έδειχνε να χορεύει όταν έκανε πρεμιέρα το Model 3 της εταιρείας στη Σαγκάη πέρυσι. Μάλιστα, ο πρωθυπουργός της Κίνας είπε κάποια στιγμή ότι θα ήταν πολύ ευχαριστημένος να δώσει στον Μασκ «Κινεζική πράσινη κάρτα» όταν ο Μασκ είχε πει ότι «αγαπάει πολύ την Κίνα».