Μειώνονται οι επιλογές της Apple για το iCar

AP Images

Η Hyundai και η Kia ακύρωσαν τη Δευτέρα που μας πέρασαν τις διαπραγματεύσεις για την ενδεχόμενη δημιουργία ενός iCar, λέγοντας ότι «δε συζητούν» με τον τεχνολογικό κολοσσό για την ανάπτυξη ενός αυτόνομου ηλεκτρικού οχήματος, γεγονός που μειώνει σημαντικά τις δυνατότητες της Apple για την κατασκευή του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ σε αμερικανικά ΜΜΕ, δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο το πόσο έχει προχωρήσει στα σχέδιά της να προχωρήσει με ένα αυτοκίνητο, όμως έχει κατοχυρώσει πατέντες για μία σειρά οχημάτων και εφευρέσεων. Το δε «Σχέδιο Τιτάνας», το μυστικό πρόγραμμα του τεχνολογικού κολοσσού για να μπει στην αγορά αυτοκινήτων, έχει γίνει η πηγή πολλών δημοσιευμάτων και φημών τα τελευταία χρόνια.

Η άρνηση της Hyundai και της Kia ήρθε μετά από ρεπορτάζ σε ΜΜΕ, που άφηναν να εννοηθεί ότι ο Νοτιοκορεατικός όμιλος ήταν κοντά στην υπογραφή συμφωνίας για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την Apple, πιθανότατα στην Πολιτεία της Τζόρτζια. Μετά τη διάψευση, οι μετοχές της Hyundai και της Kia υποχώρησαν κατά 6% και 15%, αντίστοιχα, χάνοντας πρόσφατα κέρδη που αποκόμισαν όταν βγήκαν οι φήμες για την Apple, της οποίας η αξία αγγίζει τα 2,3 τρισ. δολάρια.

Βέβαια, η ενδεχόμενη συμφωνία με τον τεχνολογικό κολοσσό δε σημαίνει απαραίτητα ότι η αξία των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών θα εκτοξεύονταν. Όπως υποστηρίζουν αναλυτές, «αν είσαι η Apple θέλεις να έχει τον απόλυτο έλεγχο σε ό,τι γίνεται. Ουσιαστικά θέλεις έναν κατασκευαστή και όχι έναν συνέταιρο».

Ειδικοί τονίζουν ότι αν η Apple θέλει να μπει στον τομέα των αυτοκινήτων, θα πρέπει να βρει ένα συνεργάτη που τα φτιάχνει ήδη. Η επένδυση, η εξειδίκευση και το εργατικό δυναμικό που χρειάζονται για να κατασκευάζεις εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο καθιστούν ιδιαίτερα δύσκολο το εγχείρημα για μία εταιρεία – ακόμα και αν διαθέτει τα ταμειακά διαθέσιμα της Apple – να μπει σε αυτή την τόσο δύσκολη αγορά.

Η αλήθεια είναι ότι έχουν ακουστεί φήμες για συνεργασία με την Apple με πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford, η General Motors, η Tesla, η Honda, η Nissan και η Stellantis, ακόμα και η νέα εταιρεία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler με την PSA. Όμως το μεγάλο ερώτημα είναι αν η Apple είναι πρόθυμη να μοιραστεί τις γνώσεις και την εμπειρία στην τεχνολογία με κάποια αυτοκινητοβιομηχανία, γεγονός που θα της έδινε μεγάλο πλεονέκτημα στην παραγωγή ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων που θα ενσωμάτωναν τα δίκτυα 5G, καθώς και τις υπηρεσίες, cloud.

Όμως, το πιθανότερο είναι ότι η Apple δε θα μοιραζόταν σε καμία περίπτωση την τεχνογνωσία που διαθέτει. Πράγμα που σημαίνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία που θα μπορούσε να συνεργαστεί μαζί της θα κατέληγε σαν την Pegatron και τη Foxconn, που συναρμολογούν iPhone, όμως δε μοιράζονται τα κολοσσιαία κέρδη της αμερικανικής εταιρείας.

Κάτι τέτοιο όμως δε θα έβρισκε σύμφωνους τους υπευθύνους κάποιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Ήδη μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, έχουν επενδύσει κολοσσιαία ποσά στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων για να εγκαταλείψουν αυτή την προοπτική κερδών. Μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δε διαθέτουν την υποδομή που θα απαιτούσε η Apple. Λίγες είναι οι εταιρείες που ίσως ταίριαζαν σε αυτό το προφίλ, μεταξύ τους και η Hyundai, πράγμα που καθιστά το εγχείρημα της Apple πολύ πιο περίπλοκο απ’ όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά.

TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ