Δεν έχει τέλος ο «εφιάλτης» για την Boeing
Το 737 Max της Boeing ετοιμάζεται να λάβει έγκριση για να ξαναπετάξει στους αιθέρες και να μεταφέρει επιβάτες. Όμως, τα οικονομικά προβλήματα της κολοσσιαίας αμερικανικής εταιρείας είναι πολύ χειρότερα από το γεγονός ότι το νέο της αεροσκάφος καθηλώθηκε στο έδαφος πριν από 20 μήνες.
Η διαδικασία για να επισκευαστεί το Max, η οποία χρειάστηκε ένα χρόνο περισσότερο από τον αρχικό σχεδιασμό της Boeing, αναμένεται να «τελειώσει μέσα στις επόμενες μέρες», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της αμερικανικής Υπηρεσίας για την ασφάλεια των πτήσεων, Στηβ Ντίκσον.
Η καθήλωση των αεροσκαφών στο έδαφος ξεκίνησε το Μάρτιο του 2019 μετά από δύο συντριβές που στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή η Boeing παλεύει να ανταπεξέλθει με τη δραματική κρίση, με την οποία βρίσκεται αντιμέτωπη η αεροπλοΐα παγκοσμίως, εξ αιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.
Χθες, ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε ότι δεν είχε καμία νέα παραγγελία για κανένα εμπορικό αεροσκάφος τον Οκτώβριο, ενώ πελάτες της ακύρωσαν και 12 παραγγελίες που είχαν γίνει παλαιότερα για το Max.
Η εταιρεία ακύρωσε επίσης άλλες 25 παραγγελίες για το Max εξ αιτίας της αβεβαιότητας που έχει δημιουργήσει η κρίση του κορονοϊού ότι ουσιαστικά δε θα βρεθούν αεροπορικές εταιρείες για να τα αγοράσουν.
Μέχρι στιγμής φέτος, η Boeing έχει βρεθεί αντιμέτωπη με 460 ακυρώσεις παραγγελιών, ενώ θεωρεί ότι άλλες 846 παραγγελίες είναι αβέβαιες για να γραφτούν στα λογιστικά της βιβλία. Σχεδόν όλες οι χαμένες ή αβέβαιες παραγγελίες αφορούν σε Max.
Η μεγάλη καθυστέρηση της επιστροφής του Max στους ουρανούς έδωσε την ευκαιρία σε πελάτες της Boeing να καθυστερήσουν τις παραγγελίες τους χωρίς τη συνηθισμένη ποινή, ενώ έδωσε και τη δυνατότητα στις εταιρείες να ενισχύσουν τη θέση τους όσον αφορά στην επαναδιαπραγμάτευση της τιμής των αεροσκαφών για τις παραγγελίες που είχαν ήδη κάνει ή για μελλοντικές παραγγελίες.
Η Boeing δεν παρέδωσε σχεδόν κανένα αεροσκάφος μέσα στον Οκτώβριο και αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία λαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων μίας παραγγελίας με την παράδοση. Από τις μόνο 13 συνολικά παραδόσεις που έγιναν τον Οκτώβριο, μόλις πέντε αφορούσαν σε επιβατικά αεροπλάνα και οι υπόλοιπες σε μαχητικά. Κατά τους τελευταίους έξι και πλέον μήνες, η Boeing παρέδωσε μόνο 29 επιβατικά τζετ, σε σχέση με τα 126 κατά την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.
Από την πλευρά του, οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να διατηρήσουν τη ρευστότητά τους κατά τη διάρκεια της κρίσης παρά να επενδύσουν σε νέα αεροσκάφη, τα οποία πλέον δε χρειάζονται λόγω της δραματικής μείωσης της επιβατικής κίνησης.
Η Boeing έχει κατασκευάσει 450 αεροσκάφη 737 Max από την ημέρα που καθηλώθηκαν στο έδαφος εν αναμονή αύξησης των παραγγελιών, όμως δε θα μπορούσε να είχε προβλέψει την κρίση της πανδημίας.