Η Tesla ρίχνει όλο και μεγαλύτερο βάρος στην Κίνα
Η Tesla άρχισε να κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Κίνα πριν από περίπου ένα χρόνο σε μία προσπάθεια να ενισχύσει την παρουσία της στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου. Όμως, πλέον η Ασιατική χώρα έχει γίνει ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στην παγκόσμια στρατηγική της.
Σύντομα, η κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αρχίσει να εξάγει αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην Κίνα σε χώρες της Ευρώπης, σύμφωνα με ρεπορτάζ του τοπικού κρατικού πρακτορείου, Xinhua. Συγκεκριμένα, από την επόμενη εβδομάδα, η Tesla θα αρχίσει να πουλά το μοντέλο 3 σεντάν στη Γερμανία, την Ιταλία και την Ελβετία.
Και παρότι επίσημα η εταιρεία τηρεί σιγή ιχθύος, στελέχη της αποκαλούν αυτήν την κίνηση «ως ένα πολύ σημαντικό βήμα για την παγκόσμια επέκταση της Tesla». Ενώ, όπως αναφέρει το Xinhua, η έναρξη των πωλήσεων στην Ευρώπη σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα που φτιάχνονται στην Κίνα πληρούν τα αυστηρά ευρωπαϊκά στάνταρντ που απαιτούνται.
Βέβαια, η κίνηση αυτή ίσως είναι προσωρινή, καθώς η εταιρεία κατασκευάζει ήδη ένα εργοστάσιο στην Ευρώπη. Πέρυσι, η Tesla ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την κατασκευή ενός τεράστιου εργοστασίου στο Βερολίνο, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2021.
Η Tesla δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που βασίζεται στα εργοστάσια της Κίνας για να ενισχύσει τις παγκόσμιες πωλήσεις της. Και άλλοι παίκτες, όπως η BMW, σχεδιάζουν να κατασκευάσουν αυτοκίνητα στην Κίνα για να πουληθούν στη συνέχεια στην Ευρώπη.
Ο ίδιος ο Έλον Μασκ είχε χαρακτηρίσει στο παρελθόν το εργοστάσιο της Σαγκάης «παράδειγμα για τη μελλοντική ανάπτυξη» της εταιρείας, ενώ όταν ξεκίνησε το χτίσιμο η διοίκηση της εταιρείας είχε ανακοινώσει στο Συμβούλιο των μετόχων ότι το κόστος της κατασκευής του μοντέλου 3 θα ήταν κατά 65% φθηνότερο σε σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ειδικοί εκτιμούν ότι το κόστος είναι κατά 20% με 28% χαμηλότερο.
Επίσης, θεωρούν ότι το εργοστάσιο της Κίνας θα βοηθήσει να ενισχυθούν τα κέρδη της εταιρείας. Ταυτόχρονα, η Κινεζική αγορά αυτοκινήτου προβλέπεται να είναι όλο και σημαντικότερη τα επόμενα χρόνια. Έως τις αρχές του 2022, η Κίνα αναμένεται να εκπροσωπεί πάνω από το 40% των πωλήσεων της εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πέραν της απίστευτης ταχύτητας με την οποία κατασκευάστηκε το εργοστάσιο της Σαγκάης, η Tesla έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που κατάφερε να ανοίξει εργοστάσιο στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου χωρίς να έχει Κινέζο εταίρο. Λίγο καιρό μετά, κατάφερε να πείσει την κυβέρνηση να δώσει φοροελαφρύνσεις για την αγορά των οχημάτων της, γεγονός που τη βοήθησε να αποκτήσει πιο ανταγωνιστικές τιμές και, φυσικά, να προσελκύσει περισσότερους πελάτες.
Ωστόσο, η απόφαση να πουλά αυτοκίνητα που φτιάχνονται στην Κίνα σε χώρες της Ευρώπης αποτελεί και μία μεγάλη αλλαγή στη στρατηγική της Tesla, η οποία αρχικά έφτιαξε το εργοστάσιο στη Σαγκάη μόνο για τοπικές πωλήσεις. Βέβαια, αυτό δείχνει και την αυξημένη ζήτηση που υπάρχει στην Ευρώπη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.