Ποιοι κερδίζουν από τον κορωνοϊό
Οι Αμερικανοί πολίτες σε ολόκληρη τη χώρα έχουν αρχίσει να στοκάρουν απολυμαντικά για τα χέρια, αντισηπτικά, καθαριστικά, χαρτιά υγείας και άλλα προϊόντα για να προετοιμαστούν για τον κορωνοϊό.
Σύμφωνα με την οικονομική σελίδα του CNN, οι μεγάλες ουρές στα καταστήματα και οι αγορές του πανικού, κυρίως προϊόντων καθαρισμού, σε ολόκληρη τη χώρα δείχνουν την ετοιμότητα των αλυσίδων λιανικής να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση. Εδώ και μέρες, Αμερικανοί ανεβάζουν στα κοινωνικά δίκτυα φωτογραφίες και βίντεο από ουρές σε σούπερ μάρκετ και άλλες αλυσίδες λιανικής, όπως η Costco, καθώς και τα άδεια ράφια από προϊόντα απολύμανσης σε φαρμακεία και άλλα καταστήματα.
«Έχουμε πάρα πολλή δουλειά!» έγραψε ο οικονομικός διευθυντής της Costco, Ρίτσαρντ Γκαλάντι σε ηλεκτρονικό μήνυμα, της ώρα που η μετοχή της Costco είχε την καλύτερη απόδοση στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι «ο πανικός των αγορών» θα δώσει ώθηση στα κέρδη των αλυσίδων λιανικής το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Για το διάστημα των τεσσάρων εβδομάδων που ολοκληρώθηκε στις 22 Φεβρουαρίου, καταγράφηκε αύξηση 73% στις πωλήσεις απολυμαντικών για τα χέρια, αύξηση 47% στα θερμόμετρα και αύξηση 319% στις μάσκες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.
Παρόλα αυτά, η αυξημένη ζήτηση είναι και ένα τεστ για τις εταιρείες και το σύστημα διανομής που διαθέτουν. Σε αντίθεση με την περίπτωση ενός τυφώνα ή μίας φυσικής καταστροφής, που είναι ένα τοπικό φαινόμενο, ο πανικός του κορωνοϊού στα καταστήματα επεκτείνεται σε ολόκληρη τη χώρα.
Ενώ, τέλος, δεν είναι λίγες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν τοπικούς προμηθευτές για προϊόντα απολύμανσης, καθώς τα μεγάλα εργοστάσια ξεμένουν από εμπόρευμα λόγω της ζήτησης.