Η Apple είναι η μεγάλη χαμένη του κορονοϊού
Δεκάδες είναι οι αμερικανικές εταιρείες που παλεύουν να αντιμετωπίσουν την εξάπλωση του κορονοϊού ώστε να μειώσουν τις απώλειες που καταγράφουν. Όμως, η Apple είναι η εταιρεία που, όπως όλα δείχνουν, θα είναι η μεγάλη χαμένη από την έξαρσή του.
Ο λόγος είναι ο εξής: Ο αμερικανικός κολοσσός βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην παραγωγή του στην Κίνα, ενώ, ταυτόχρονα, οι Κινέζοι καταναλωτές δίνουν μεγάλη ώθηση στα έσοδά του. Κάποιοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι νωρίς ακόμα για να εκτιμηθεί το πόσο άσχημα θα χτυπηθεί η Apple από την ασθένεια, ωστόσο η αλήθεια είναι ότι οποιαδήποτε διαταραχή στην παραγωγή θα πλήξει τις πωλήσεις και τα αποτελέσματα της εταιρείας.
Η Apple προσπαθεί εδώ και καιρό να αλλάξει την εικόνα της στην Κίνα. Πέρυσι, η μειωμένη ζήτηση για τα προϊόντα της επέφερε πλήγμα στις πωλήσεις, δημιούργησε εμπορικές εντάσεις και αβεβαιότητα σε ό,τι αφορά στη γραμμή παραγωγής. Όμως, κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2019, οι πωλήσεις επέστρεψαν σε θετικό πρόσημο, κυρίως χάρη στη δημοφιλία του iPhone 11.
Όμως, αυτή τη στιγμή, οι φόβοι για την επέκταση του κορονοϊού είναι πιθανό να σβήσουν τις ελπίδες για μία διαρκή βελτίωση των αποτελεσμάτων της Apple – τουλάχιστον όσο διαρκεί η επιδημία – ρίχνοντας τίτλους τέλους στις ελπίδες για μεγάλη αύξηση των κερδών. Ειδικοί αναλυτές εκτιμούν ότι η δυναμική επιστροφή της Apple στην Κινεζική αγορά με αύξηση πωλήσεων και κερδών δε θα είχε τεθεί υπό αμφισβήτηση αν δεν υπήρχε το πρόβλημα του κορονοϊού.
Η Apple έχει προβλέψει τζίρο μεταξύ 63 και 67 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρέχον τρίμηνο, με τη μεγάλη απόκλιση να οφείλεται στην αβεβαιότητα για τον κορονοϊό, ο οποίος εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς.
Κάποιες αλυσίδες λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των Starbucks και της Pizza Hut, έχουν σταματήσει τη λειτουργία τους ακόμα και μετά το τέλος των διακοπών για την Κινεζική πρωτοχρονιά, ενώ πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν προσφερθεί να αποζημιώσουν τους πελάτες τους που ακυρώνουν τα ταξίδια τους.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Apple, Τιμ Κουκ, είπε σε αναλυτές της Wall Street ότι ο τεχνολογικός κολοσσός έχει κλείσει ένα κατάστημα λιανικής και έχει μειώσει το ωράριο λειτουργίας στα άλλα καταστήματα, που έχουν μείνει ανοιχτά. Πρόσθεσε, επίσης, ότι καθαρίζονται πολύ σχολαστικά οι χώροι των μαγαζιών που είναι ανοιχτά, ενώ γίνονται έλεγχοι στη θερμοκρασία των υπαλλήλων για να αποφευχθεί η επέκταση του ιού.
Επίσης, προειδοποίησε για πτώση των πωλήσεων λόγω του ιού, πράγμα που μπορεί να επηρεάσει τα αποτελέσματα της εταιρείας, καθώς οι πωλήσεις στην Κίνα αντιπροσωπεύουν το 15% του συνολικού τζίρου της Apple.