Πώς είναι να δουλεύεις σε κρουαζιερόπλοιο
Το να δουλεύεις σε κρουαζιερόπλοιο δεν είναι απλό. Η ζωή στη θάλασσα, σε μια πλωτή πολιτεία, διαφέρει από τη ζωή στη στεριά.
Και μπορεί να έχει πλεονεκτήματα, αλλά έχει και μειονεκτήματα.
Το Business Insider μίλησε με 39 υπαλλήλους σε κρουαζιερόπλοια που περιέγραψαν το πώς είναι να ζουν και να εργάζονται... στη θάλασσα.
Ορίστε τι είπαν.
Στα κρουαζιερόπλοια υπάρχει η αίσθηση ότι οι υπάλληλοι βιώνουν ένα διαρκές πάρτι λόγων των φθηνών ποτών που μπορούν να προμηθεύονται. Σύμφωνα με τον Brian David Bruns, ο οποίος εργάστηκε ως σερβιτόρος για την Carnival Cruise Lines για 13 μήνες μεταξύ 2003 και 2004 και έγραψε το βιβλίο, "Cruise Confidential", αυτό δεν είναι και πάντα τόσο καλό. Υποστηρίξε ότι το άγχος και η μοναξιά της εργασίας σε ένα κρουαζιερόπλοι μπορεί να κάνει έναν υπάλληλο αλκοολικό μόνο και μόνο για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τα συναισθήματα αυτά. Αν κάποιος τον παρατηρούσε το διάστημα που δούλευε στο κρουαζιερόπλοιο, υποστηρίζει σήμερα, θα έβγαζε το συμπέρασμα ότι «είμαι αλκοολικός. Μπορεί αυτό να συμβεί όταν το ρίχνεις στο ποτό για να να καταπολεμήσεις τη μοναξιά».
Οι χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι στα κρουαζιερόπλοια, όπως οι μπάρμαν και οι σερβιτόροι, καταλήγουν να τρώνε στην καφετέρεια για το πλήρωμα. Εκεί, σύμφωνα με πέντε υπαλλήλους κρουαζιερόπλοιων, το φαγητό δεν το λες... τέλειο. Κάποιοι υποστήριξαν ότι αντιμετώπισαν το φαγητό ως ανάγκη (σε καμία περίπτωση απόλαυση). Δεδομένου ότι πολλά πλοία απασχολούν μέλη πληρώματος από όλο τον κόσμο, τα τρόφιμα που διατίθενται στην καφετέρια για το πλήρωμα μπορεί να έχουν τέτοια ποικιλλία που δεν βοηθά τους εργαζόμενους να χτίσουν μια διατροφική ρουτίνα, όπως θα μπορούσαν να κάνουν στο σπίτι τους. Άλλοι αναφέρθηκαν σε τρόφιμα κακής ποιότητας, όπως το κοτόπουλο που μοιάζει με... λάστιχο.
«Το φαγητό είναι χάλια», είπε πρώην υπάλληλος της Νορβηγικής Holland America Line. Οι εργαζόμενοι καταλήγουν να τρώνε τόνο ή άλλα συσκευασμένα σνακ που έχουν στα δωμάτια τους ή απλά προτιμούν γεύματα που απαιτούν μικρή προετοιμασία, όπως τα φρούτα, τα δημητριακά και τα σάντουιτς, είπε.
Από την άλλη, υπήρξαν και δύο πρώην υπάλληλοι κρουαζιερόπλοιων που δήλωσαν ότι απολάμβαναν τόσο την ποιότητα όσο και την ποικιλία των τροφίμων που διατίθενται στα μέλη του πληρώματος.
Αντί να εργάζονται το παραδοσιακό πενθήμερο, οι υπάλληλοι των κρουαζιερόπλοιων εργάζονται συχνά επτά ημέρες την εβδομάδα κατά τη διάρκεια του διαστήματος -πάντα- που δουλεύουν, το οποίο κυμαίνεται από 2 έως 11 μήνες το χρόνο. Συνήθως, και με βάση τους εργαζομένους που μίλησαν στο Business Insider το πιο σύνηθες είναι να εργάζονται από 2 έως 11 μήνες.
Επίσης, εργάζονται για πολλές ώρες την ημέρα, από 8 έως και... 20. Κατά μέσο όρο, οι υπάλληλοι που συμμετείχαν στη μίνι έρευνα, εργάζονταν 12 ώρες την ημέρα.
Ένας πρώην σερβιτόρος σε πλοίο της Carnival Cruise Line υποστήριξε ότι εργαζόταν περίπου 12 ώρες την ημέρα, περιέγραψε το πρόγραμμά του ως "τρελό" και είπε ότι τον οδήγησε σε κόπωση και αυξημένο άγχος.
Ανάμεσα στα πολλά, ιδιαίτερα, χαρακτηριστικά γνωρίσματα της εργασίας σε κρουαζιερόπλοιο είναι το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι ζουν με τους συναδέλφους του. Αυτό μπορεί να τους φέρει πιο κοντά.
«Παίζει πολύ σεξ στα κρουαζιερόπλοια», δήλωσε ένας πρώην διευθυντής χαρτοπαικτικών λεσχών σε πλοία της Holland America Line.
Κάποιοι περιέγραψαν την κατάσταση που επικρατεί με αυτή στους φοιτητικούς κοιτώνες. Αλλά όλο αυτό μπορεί να προκαλέσει και προβλήματα, όπως το κουτσομπολιό των άλλων, ή σχόλια στα όρια της... παρενόχλησης.
Οι ρομαντικές σχέσεις μεταξύ των εργαζομένων αναπτύσσονται και τελειώνουν πολύ γρηγορότερα από ό, τι στην στεριά. Οι ανάπτυξη μακροπρόθεσμων σχέσεων είναι κάτι δύσκολο, υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι.
«Ένας μήνας σε ένα πλοίο είναι ίσως σαν δύο χρόνια στη στεριά, επειδή ξοδεύετε τόσο πολύ χρόνο με αυτούς τους ανθρώπους», δήλωσε ο Taylor Sokol, πρώην διευθυντής κρουαζιέρας για την Holland America. Επίσης, ο περιορισμένος χώρος, δεν βοηθά τα όποια ζευγάρια δημιουργηθούν να έχει έστω και για λίγο ο καθένας το χώρο του.
Οι υπάλληλοι των κρουαζιερόπλοιων στην πλειοψηφία τους είπαν θετικά λόγια για τους επιβάτες, λέγοντας ότι οι περισσότεροι είναι ευχάριστοι άνθρωποι και επιδεικνύουν σεβασμό.
Ωστόσο, κάποιοι αναφέρθηκαν σε περιπτώσεις ενοχλητικών επιβατών, που υπήρξαν αγενείς, πολυλογάδες και ρωτούσαν διαρκώς χαζά πράγματα.