Τα νέα καύσιμα φέρνουν αλλαγές στην παγκόσμια ναυτιλία
Η επιβολή ανωτάτου ορίου εκπομπών θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα σε ποσοστό 0,5% από το 2020 που αποφάσισε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στον οικονομικό σχεδιασμό της παγκόσμιας ναυτιλίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του International Chamber of Shipping (ICS), Έσμπεν Πούλσον.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ICS με τον κλάδο να οδηγείται σε μια αγορά που θα χαρακτηρίζεται από ποικιλία στα καύσιμα, όπου θα υπάρχει και η δυνατότητα για βιώσιμα καύσιμα μηδενικών εκπομπών CO2, οι αλλαγές που θα σημειωθούν θα είναι ραγδαίες.
Στο συνέδριο του ICS καταγράφηκε επίσης η πορεία των καυσίμων μειωμένου θείου στη παγκόσμια ναυτιλία, καθώς πλησιάζει η προθεσμία της 1ης Ιανουαρίου 2020 για την υλοποίηση του σχετικού κανονισμού από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), ενώ καταγράφονται προβλήματα εφαρμογής.
Από τα «αγκάθια» που απασχολούν την παγκόσμια ναυτιλία είναι τα ζητήματα ασφαλείας και συμβατότητας των καυσίμων που συνδέονται με τη χρήση νέων μιγμάτων θείου 0,5%. Παράλληλα συνεχίζει και υπάρχει αβεβαιότητα για το αν θα υπάρχει διαθεσιμότητα καυσίμων σύμφωνα με τον κανονισμό σε κάθε λιμάνι του πλανήτη.
Όπως σημείωσε ο κ. Poulsson, το συμβούλιο του ICS συμφωνεί πως η παγκόσμια ναυτιλία δεν θα μπορεί να πετύχει τον στόχο της για την μείωση των ρύπων αν συνεχίσει να χρησιμοποιεί ορυκτά καύσιμα. Γι αυτό θα πρέπει την επόμενη δεκαετία να υπάρξουν επενδύσεις στην έρευνα και την ανάπτυξη μηχανών με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και σε τεχνολογίες που ακόμα δεν έχουν σκεφτεί και θα μπορούν να εφαρμοστούν στη παγκόσμια ναυτιλία.