Το ρομπότ της HSBC έφερε... χρυσές δουλειές
Πριν από καιρό ο Άντι Μαγκουάιρ, ο γενικός διευθυντής της τράπεζας HSBC, διενήργησε μία ασυνήθιστη έρευνα, η οποία κατέληξε σε ένα παράδοξο συμπέρασμα: οι καταθέτες του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος επιδείκνυαν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα ρομπότ για να τους χειρουργήσουν, ακόμα και για χειρουργείο ανοιχτής καρδιάς, παρά να διαχειριστούν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς!
Κι όμως, η HSBC, απτόητη, αποφάσισε να «προσλάβει» τον Pepper και να τον τοποθετήσει στην είσοδο του κεντρικού της καταστήματος της στη Νέα Υόρκη, λανσάροντας μια πρωτοφανή καινοτομία στον τομέα της αυτοματοποίησης.
Ο Pepper –ένα ρομπότ που δημιουργήθηκε από την SoftBank Robotics– βρίσκεται εδώ και μήνες στα γραφεία της τράπεζας στην Πέμπτη λεωφόρο στη Νέα Υόρκη, ως «μέλος της τραπεζικής οικογένειας», όπως λένε οι αρμόδιοι.
Σύμφωνα με τον Τζέρεμι Μπάλκιν, επικεφαλής του τμήματος καινοτομίας της τράπεζας στις ΗΠΑ, η αυτοματοποίηση είναι ένα σημαντικό βήμα προόδου στον τραπεζικό τομέα, δεδομένου πως ο βασικός στόχος είναι η ανεύρεση τρόπου για την αύξηση των πωλήσεων και φυσικά η δημιουργία σταθερής πελατείας. Για την ακρίβεια, ο Μπάλκιν επιδιώκει -μέσα από τα ανθρωποειδή ρομπότ- οι πελάτες της HSBC να ερωτευτούν ξανά τις συναλλαγές τους με την τράπεζα!
Και ο Pepper – με τους πολλαπλούς ρόλους και χρήσεις- ήταν το όχημα για την επίτευξη αυτού του στόχου. Ο Pepper είναι ένα κοινωνικό ρομπότ. Χαιρετάει τους πελάτες στο κεντρικό της κατάστημα στην Πέμπτη Λεωφόρο, προσελκύει πελάτες και κάνει την τραπεζική εμπειρία πιο ευχάριστη. Παράλληλα απαντά σε ερωτήσεις, προωθεί «προϊόντα» και προσφορές και ειδοποιεί τον αρμόδιο υπάλληλο εφόσον χρειαστεί!
Όσο για τα οφέλη που αποκόμισε η HSBC χάρη στον Pepper; Η ώρα αναμονής μειώθηκε για τους πελάτες, που αποχωρούσαν από την τράπεζα με χαμόγελο. Το κατάστημα της HSBC στην Πέμπτη Λεωφόρο άνοιξε 20% περισσότερους καινούργιους λογαριασμούς τον περασμένο Ιούλιο, τον πρώτο μήνα με το ρομπότ Pepper, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017!
Η HSBC πίστεψε στην αναγκαιότητα των ρομπότ στον τραπεζικό τομέα, παρόλο που τα ευρήματα της πρώτης της έρευνας έλεγαν το αντίθετο. Και βγήκε κερδισμένη!