Κύπρος: Ασκήσεις ετοιμότητας στο τεμάχιο «10»
Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι προετοιμασίες για τη γεώτρηση της Εxxon Mobil στο τεμάχιο «10», στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Το τελευταίο βήμα πριν την έλευση του γεωτρύπανου και έναρξη της πρώτης από τις δύο διαδοχικές γεωτρήσεις στο τεμάχιο 10 ολοκληρώθηκε χθές με τη διεξαγωγή των τελευταίων ασκήσεων.
Σύμφωνα με τον «Φιλελεύθερο», πρόκειται για ασκήσεις σε διάφορα σενάρια, που αφορούν σχεδόν αποκλειστικά θέματα ασφάλειας και προστασίας γεωτρύπανου, προσωπικού και περιβάλλοντος, αλλά και αντιμετώπισης ατυχημάτων. Στις ασκήσεις συμμετείχαν σχεδόν όλα τα μέσα που θα αξιοποιηθούν στη γεώτρηση, όπως και υπεργολάβοι που ανέλαβαν διάφορες υπηρεσίες.
Ήδη, στη Λεμεσό βρίσκονται, εδώ και μία εβδομάδα, τέσσερα σκάφη, τα οποία θα προσφέρουν υποστηρικτικές υπηρεσίες. Όλα ανήκουν στο ίδιο όμιλο και εκπροσωπούνται από δύο κυπριακές εταιρείες, οι οποίες έχουν υπογράψει συμφωνία εξυπηρέτησης με τον αμερικανικό κολοσσό. Τα τέσσερα σκάφη θα πραγματοποιήσουν ασκήσεις σύνδεσης με την πλατφόρμα γεώτρησης, υπό τις θαλάσσιες συνθήκες που επικρατούν αυτή την εποχή.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΡΙΚ, η πλατφόρμα αναμένεται στην περιοχή στις 15 Νοεμβρίου. Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστόν κατά πόσον ο προορισμός της θα είναι απευθείας το τεμάχιο «10» της κυπριακής ΑΟΖ ή εάν θα προσεγγίσει πρώτα το λιμάνι της Λεμεσού.
Η Εxxon Mobil, πάντως, είναι αποφασισμένη να τηρήσει τους σχεδιασμούς που έχει ανακοινώσει για διερευνητική γεώτρηση στο στόχο «ΔΕΛΦΙΝΟΣ», έναν από τους τρεις, στο τεμάχιο "10".
Προβλήματα με τον «Πορθητή»
Σύμφωνα με τον «Φιλελεύθερο», σε σχέση με το υπό τουρκική σημαία γεωτρύπανο «Πορθητής», που ξεκίνησε χθες το πρωί τη μήκους περίπου 60 χιλιομέτρων πορεία του από το αγκυροβόλιο της Αττάλειας προς το σημείο του στόχου «Αλάνια-1», φαίνεται ότι αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα, αφού χρειάστηκε να διακόψει δύο φορές την πορεία του, για ένα δίωρο κάθε φορά. Θέματα υπήρξαν και με τις διαδικασίες εφοδιασμού με εξοπλισμό κ.τ.λ., με αποτέλεσμα το ένα εκ των δύο νορβηγικών συνοδευτικών πλοίων υπεράκτιας υποστήριξης να επιστρέψει στην Αττάλεια για πρόσθετο εξοπλισμό που δεν φορτώθηκε εξ αρχής. Στο μεταξύ, αξίζει να αναφερθεί ότι το τελευταίο 48ωρο, το τουρκικό σεισμογραφικό «Μπαρμπαρός» κινείται βόρεια των ορίων του τεμαχίου 4 της Κυπριακής ΑΟΖ.