«Βουτιά» iPhone στην Κίνα, χάνει από την Huawei

Φωτογραφία: Associated Press

«Βουτιά» που σύμφωνα με εκτιμήσεις πλησιάζει το 20% έκαναν οι πωλήσεις της Apple στην Κίνα κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2018, με αποτέλεσμα να καταγράψει μεγαλύτερη πτώση από την αντίπαλη, Huawei, στην μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.

Ειδικότερα, η κινεζική αγορά συρρικνώθηκε κατά 9,7% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2018, όμως η πτώση των πωλήσεων της Apple ήταν διπλάσια, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, που αποδίδει την πτώση στην επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης και την καθυστέρηση αντικατάστασης των συσκευών σε σχέση με παλαιότερα. Ακόμη χειρότερη ήταν η απόδοση της Xiaomi, με τις πωλήσεις της να καταγράφουν για το εν λόγω διάστημα πτώση 35%.

Οι εταιρείες έξυπνων κινητών, από την Apple έως τη Samsung αρκούνται το τελευταίο διάστημα σε «χαμηλές πτήσεις» μετά από χρόνια μεγάλης ανάπτυξης, καθώς η έλλειψη καινοτομίας και νέων προϊόντων κάνει τους καταναλωτές να μην επιθυμούν να αντικαταστήσουν τις συσκευές τους.

Ταυτόχρονα, η Apple πρέπει να αντιμετωπίσει τη ραγδαία άνοδο της Huawei, που της «τρώει» διαρκώς μερίδιο αγοράς. Δεν είναι τυχαίο ότι οι αλυσίδες λιανικής έκαναν εκπτώσεις στα iPhone – κάτι που γίνεται εξαιρετικά σπάνια – κατά έως και 20% τους προηγούμενους μήνες, γεγονός που δείχνει ότι μειώνεται ο ενθουσιασμός για τα νέα γκάτζετ της Apple.

Ο τζίρος από τα iPhone μειώθηκε κατά 15% κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2018, με αποτέλεσμα η εταιρεία να προσπαθεί να αντικαταστήσει τις πωλήσεις με τζίρο από τα σέρβις. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του τεχνολογικού κολοσσού, Τιμ Κουκ, θεωρεί την Κίνα ως σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής της Apple. Ο τζίρος της εταιρείας πέρυσι από τη χώρα, συμπεριλαμβανομένου και του Χονγκ Κονγκ, άγγιξε τα 52 δισ. δολάρια.

Όμως, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομική δύναμη του κόσμου κατέγραψε τη χαμηλότερη ανάπτυξη από το 2009, ενώ οι πωλήσεις της Apple κατά την εορταστική περίοδο υποχώρησαν κατά 27%. Ωστόσο, ο Κουκ επικεντρώθηκε στα συνολικά αποτελέσματα τονίζοντας την αύξηση κατά 19% του τζίρου από το σέρβις.

Από την άλλη, η Huawei, που για μικρό διάστημα ξεπέρασε την Apple για να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία έξυπνων κινητών το 2018, παραμένει ο ηγέτης στη χώρα της. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 23,3%, παρά την επιβράδυνση της ανάπτυξης.

Η εταιρεία μάλιστα έχει ποντάρει πολλά στο 5G ελπίζοντας να γίνει ηγέτης στην αγορά όταν εγκατασταθούν τα δίκτυα του γρήγορου Ίντερνετ.

ΣΧΕΤΙΚΑ