Πέφτουν κεφάλια στην Ryanair μετά τις ζημιές

Φωτο: Eurokinissi

Σημαντικές αλλαγές στην ηγεσία της ετοιμάζει η Ryanair, μετά την... ανώμαλη προσγείωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το τελευταίο τρίμηνο του 2018, την οποία η εταιρεία απέδωσε στην πτώση των τιμών στα αεροπορικά ταξίδια, πράγμα που την ανάγκασε να αναθεωρήσει προς τα κάτω για δεύτερη φορά τις προβλέψεις κερδών για το σύνολο του έτους.

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Ευρώπης ανακοίνωσε ότι ο Πρόεδρος, Ντέιβιντ Μπόντερμαν, θα αποχωρήσει από τη θέση του την επόμενη χρονιά, μετά από μία δύσκολη διετία για την εταιρεία με εργασιακές αναταραχές και εντεινόμενη ανησυχία των επενδυτών. Ο Ντέιβιντ Μπόντερμαν θα αντικατασταθεί από τον Σταν Μακάρθι, ο οποίος μποήκε στο Διοικητικό Συμβούλιο το 2017 και έγινε αναπληρωτής Πρόεδρος τον περασμένο Απρίλιο. Ο ανώτατος διευθυντής, Κάιραν Μακ Λάφλιν επίσης θα αποχωρήσει από τη θέση του το 2020.

Την ίδια ώρα, το συμβόλαιο του Γενικού Διευθυντή, Μάικλ Ο’Λίρι επεκτάθηκε για μία ακόμη πενταετία και λήγει τον Ιούλιο του 2024, παρά το γεγονός ότι οι αλλαγές στη δομή της επιχείρησης μπορεί να ανοίξουν την πόρτα για ενδεχόμενη αντικατάστασή του.

Ο Ο’Λίρι θα αναλάβει φέτος ένα νέο ρόλο, ουσιαστικά θα διευθύνει τη θυγατρική της Ιρλανδίας, τη μικρή θυγατρική της Βρετανίας, την Αυστριακή start-up, Laudamotion, και τη μονάδα, Ryanair Sun. Σύντομα σε αυτές τις εταιρείες θα τοποθετηθεί νέος Διευθύνων Σύμβουλος.

Οι παραπάνω αλλαγές – που ενδέχεται να μην είναι οι τελευταίες – έρχονται μετά την ανακοίνωση της Ryanair για απώλειες 19,6 εκατομμυρίων δολαρίων κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2018 σε σύγκριση με κέρδη 105,6 εκατομμυρίων δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9% στα 1,53 δισ. ευρώ, ενώ και ο αριθμός των πελατών ενισχύθηκε κατά 8%. Στα αποτελέσματα δεν περιλαμβάνονται οι ζημίες από την Laudamotion, ενώ ο Ο’Λίρι χαρακτήρισε τα αποτελέσματα «απογοητευτικά».

Τον περασμένο μήνα, η Ryanair αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις κερδών για το σύνολο του έτους στο 1 δισ. ευρώ, εξαιρώντας όμως τις ζημίες 140 εκατομμυρίων ευρώ από την Laudamotion. Ο Ο’Λίρι δήλωσε ότι η Ryanair δεν είναι τόσο αισιόδοξη όσο άλλες αεροπορικές εταιρείες για τις καλοκαιρινές κρατήσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ