Bloomberg: «Σήμα» από τους Χούθι για παύση των επιθέσεων σε πλοία μετά τη συμφωνία εκεχειρίας στη Γάζα
Οι Χούθι έδωσαν «σήμα» για παύση των πολύμηνων επιθέσεών τους εναντίον εμπορικών πλοίων μετά τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς.
Στις πρώτες του δηλώσεις μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας εκεχειρίας στη Γάζα την Τετάρτη, ο ηγέτης των Χούθι Αμπντουλμαλίκ αλ Χούθι δήλωσε ότι η ομάδα θα ακολουθήσει τη συμφωνία, υποδηλώνοντας ότι θα σταματήσει την εκστρατεία της εναντίον πλοίων και του Ισραήλ.
Παρόλα αυτά, άφησε ανοιχτή την πόρτα για την επανάληψη των επιθέσεων, κάτι που πιθανότατα θα σήμαινε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες θα παραμείνουν πολύ προσεκτικές αναφορικά επιστροφή τους στην Ερυθρά Θάλασσα.
«Θα συνεχίσουμε να ακολουθούμε τα στάδια της εφαρμογής της συμφωνίας», δήλωσε ο Αλ Χούθι σε ομιλία του την Πέμπτη. «Οποιαδήποτε ισραηλινή παραβίαση, σφαγή ή πολιορκία - θα είμαστε αμέσως έτοιμοι να παράσχουμε στρατιωτική υποστήριξη στους Παλαιστίνιους». Δεν διευκρίνισε αν αναφερόταν σε επιθέσεις κατά του Ισραήλ ή κατά πλοίων., σημειώνει το Bloomberg.
Οι πλοιοκτήτες και οι ασφαλιστές περίμεναν από τους Χούτι να σηματοδοτήσουν τις προθέσεις τους στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, μετά από μήνες πυραυλικών και μη επανδρωμένων πυραύλων που έχουν βυθίσει ορισμένα πλοία, έχουν προκαλέσει ζημιές σε πολλά και έχουν αναγκάσει τη μεγάλη πλειοψηφία να αποφύγει εντελώς την κρίσιμη εμπορική οδό. Οι Χούθι και το Ισραήλ έχουν επίσης χτυπήσει απευθείας ο ένας τον άλλον.
Η υποστηριζόμενη από τις ΗΠΑ συμφωνία για τη Γάζα αναμένεται να ξεκινήσει την Κυριακή, αν και αυτό εξαρτάται από την έγκρισή της από το υπουργικό συμβούλιο ασφαλείας του Ισραήλ την Παρασκευή.
Πλήγμα για την παγκόσμια ναυτιλία
Τα περισσότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που συνδέονται με τη Δύση επέλεξαν κατά το τελευταίο έτος να ακολουθήσουν την πολύ μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από τη νότια Αφρική όταν έπλεαν μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και απέφυγαν την Ερυθρά Θάλασσα. Αυτό έχει συμπιέσει την παγκόσμια ναυτιλιακή χωρητικότητα, ανεβάζοντας τις τιμές των ναύλων και ενισχύοντας τα κέρδη των μεταφορέων όπως η Mitsui OSK.
Οι ναυτιλιακοί κολοσσοί A.P. Moller Maersk A/S και Hapag-Lloyd AG ανακοίνωσαν πέρυσι μια συνεργασία για την κοινή χρήση πλοίων για την εναλλακτική διαδρομή.
Εν τω μεταξύ, οι ναυτιλιακές διαταραχές έπληξαν την οικονομιά της Αιγύπτου, καθώς τα έσοδά της από τη διώρυγα του Σουέζ μειώθηκαν κατά τουλάχιστον 7 δισεκατομμύρια δολάρια, ή περίπου 60%, πέρυσι.