Ποια πρωτεύουσα έχει τα καλύτερα μέσα μαζικής μεταφοράς -Πώς συγκρίνεται η Αθήνα

NEWSROOM
Ποια πρωτεύουσα έχει τα καλύτερα μέσα μαζικής μεταφοράς -Πώς συγκρίνεται η Αθήνα
Βιέννη / Shutterstock

Οι δημόσιες συγκοινωνίες έχουν μεγάλο αντίκτυπο στη συνολική ικανοποίηση των κατοίκων από την πόλη στην οποία ζουν, σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ποιότητα ζωής στις ευρωπαϊκές πόλεις.

Η έρευνα για την ποιότητα ζωής στις ευρωπαϊκές πόλεις, η οποία συγκέντρωσε απαντήσεις από πάνω από 71.000 άτομα σε 83 πόλεις της Ευρώπης, διαπίστωσε ότι το 2023, περίπου επτά στους 10 κατοίκους ήταν γενικά ικανοποιημένοι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην πόλη τους, σξμειώνει το Euronews.

Ωστόσο, υπάρχει ένα τεράστιο χάσμα στα επίπεδα ικανοποίησης των μέσων μαζικής μεταφοράς στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και πόλεις.

Μεταξύ των πρωτευουσών, η ικανοποίηση κυμαίνεται από 29% στη Ρώμη και τα Τίρανα έως 91% στη Βιέννη. Αυτή η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη μεταξύ των πόλεων, με τα ποσοστά να κυμαίνονται από 22% στο Παλέρμο της Ιταλίας έως 95% στη Ζυρίχη της Ελβετίας.

Oι πρωτεύουσες

Εξετάζοντας τις πρωτεύουσες, υπάρχει μια γεωγραφική τάση όπου οι πόλεις της Βόρειας και της Δυτικής Ευρώπης ανέφεραν υψηλότερη ικανοποίηση από τα δημόσια μέσα μεταφοράς, ενώ οι πόλεις της Νότιας και της Ανατολικής Ευρώπης παρουσίασαν χαμηλότερα ποσοστά ικανοποίησης.

Για παράδειγμα, η ικανοποίηση από τις δημόσιες συγκοινωνίες ξεπέρασε το 85% σε τρεις σκανδιναβικές πρωτεύουσες - Ελσίνκι, Όσλο και Στοκχόλμη - ακολουθούμενη στενά από την Κοπεγχάγη, με ικανοποίηση 81%.

Η πρωτεύουσα της Ισλανδίας, το Ρέικιαβικ, αποτελεί εξαίρεση με χαμηλότερο ποσοστό ικανοποίησης 56%.

Περισσότεροι από τους μισούς κατοίκους σε έξι πρωτεύουσες ήταν δυσαρεστημένοι με τις υπηρεσίες των μέσων μαζικής μεταφοράς. Αυτές οι πόλεις περιλαμβάνουν τη Ρώμη, τα Τίρανα, την Ποντγκόριτσα, το Βελιγράδι, τη Λευκωσία και τα Σκόπια.

Παρά τη γεωγραφική τάση, ορισμένες γειτονικές χώρες παρουσιάζουν σημαντικές αντιθέσεις. Για παράδειγμα, το υψηλότερο επίπεδο ικανοποίησης (Βιέννη, 91 τοις εκατό) και το χαμηλότερο (Ρώμη, 29 τοις εκατό) καταγράφονται στις πρωτεύουσες της Αυστρίας και της Ιταλίας, αντίστοιχα.

Στην Αθήνα, το ποσοστό ικανοποίησης κυμαίνεται στο 71%, στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Διάφοροι παράγοντες μπορεί να επηρεάσουν την ικανοποίηση των μέσων μαζικής μεταφοράς

Ως εκ τούτου, η έρευνα ζήτησε από τους κατοίκους τις αντιλήψεις τους σχετικά με το εάν συμφωνούν ή διαφωνούν ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι οικονομικά προσιτά, ασφαλή, εύκολα προσβάσιμα, συχνά (έρχονται συχνά) και αξιόπιστα (φθάνουν όπως έχει προγραμματιστεί).

Το ποσοστό των κατοίκων που συμφώνησαν ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι προσιτές στις πόλεις τους διέφεραν σημαντικά μεταξύ των πρωτευουσών, κυμαινόμενο από 48% στη Ρίγα έως 93% στο Ταλίν.

Τα ποσοστά αντίληψης της οικονομικής προσιτότητας ήταν σχετικά χαμηλά στις σκανδιναβικές πόλεις όπως το Όσλο, το Ελσίνκι και η Στοκχόλμη, παρά το γεγονός ότι αυτές οι πρωτεύουσες είχαν υψηλά συνολικά επίπεδα ικανοποίησης με τα δημόσια μέσα μεταφοράς.

Οι βαθμολογίες δεν βασίζονται σε πραγματικές συγκρίσεις ναύλων, αλλά αντικατοπτρίζουν τις αντιλήψεις των κατοίκων στις πόλεις τους.

Οι αντιλήψεις για τις προσιτές τιμές ποικίλλουν επίσης μεταξύ των πέντε κορυφαίων οικονομιών της Ευρώπης, κυμαινόμενες από 62% στο Λονδίνο έως 81% στο Βερολίνο. Σχεδόν τα δύο τρίτα των Παριζιάνων (66 τοις εκατό) θεωρούν ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι οικονομικά προσιτά, ενώ οι Ρωμαίοι κατέγραψαν τη χαμηλότερη ικανοποίηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ