S&P: Πόσο θα μπορούσαν να κοστίσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες οι δασμοί Τραμπ

NEWSROOM
S&P: Πόσο θα μπορούσαν να κοστίσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες οι δασμοί Τραμπ
AP Images

Οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να χάσουν έως και το 17% των συνδυασμένων ετήσιων βασικών κερδών τους, εάν οι ΗΠΑ επιβάλουν εισαγωγικούς δασμούς στην Ευρώπη, το Μεξικό και τον Καναδά, αναφέρει η S&P Global σε έκθεσή της, προειδοποιώντας για πιθανή υποβάθμιση της πιστοληπτικής τους ικανότητας.

Οι premium αυτοκινητοβιομηχανίες Volvo και Jaguar Land Rover, που παράγουν κυρίως στην Ευρώπη, και οι όμιλοι General Motors και Stellantis, που συναρμολογούν μεγάλους όγκους αυτοκινήτων στο Μεξικό και τον Καναδά, είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στην απειλή υψηλότερων δασμών, ανέφερε η S&P.

Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα επιβάλει δασμό 25% στις εισαγωγές από τον Καναδά και το Μεξικό έως ότου πατάξουν τα ναρκωτικά και τους μετανάστες που διασχίζουν τα σύνορα, μια κίνηση που φαίνεται να παραβιάζει μια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ των τριών χωρών.

Αναλυτές και εμπειρογνώμονες φοβούνται ότι οι δασμοί θα μπορούσαν να είναι πιο επιζήμιοι για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen και η Stellantis και τους προμηθευτές τους, από ό,τι τυχόν άμεσοι δασμοί σε προϊόντα της ΕΕ, σύμφωνα με το Reuters.

«Αναμένουμε ότι οι δράσεις μετριασμού θα καταστήσουν διαχειρίσιμες τις δυνητικά υψηλότερες τιμές, αλλά οι συνδυασμένες επιπτώσεις των τιμών, οι αυστηρότερες ρυθμίσεις για το CO2 στην Ευρώπη από το 2025 και οι πιέσεις στα κέρδη από τον ισχυρότερο ανταγωνισμό στην Κίνα και την Ευρώπη θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο υποβαθμίσεων», δήλωσε η S&P.

Το χειρότερο σενάριο

Η S&P ανέφερεότι το χειρότερο σενάριο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες περιλαμβάνει δασμούς 20% στις εισαγωγές ελαφρών οχημάτων από την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο και δασμούς 25% στις εισαγωγές από το Μεξικό και τον Καναδά.

Σε αυτό το σενάριο, η GM, η Stellantis, η Volvo και η Jaguar Land Rover θα μπορούσαν να δουν πάνω από το 20% του προβλεπόμενου προσαρμοσμένου EBITDA τους να κινδυνεύει το 2025, σύμφωνα με την ανάλυση της S&P.

Ο κίνδυνος είναι μεταξύ 10% και 20% για τη Volkswagen και την Toyota και κάτω από 10% για τις BMW, Ford, Mercedes-Benz και Hyundai.

ΣΧΕΤΙΚΑ