Με «καύσιμο» Τραμπ «γκάζωσε» η Tesla -Στο κλειστό κλαμπ με κεφαλαιοποίηση άνω του 1 τρισ.
Η μετοχή της Tesla σημείωσε άνοδο 8% την Παρασκευή, ωθώντας την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων στο 1 τρισεκατομμύριο δολάρια.
Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε ράλι περίπου 29% αυτή την εβδομάδα μετά τη νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ και οι επενδυτές έχουν γίνει αισιόδοξοι ότι η επιστροφή του πρώην ηγέτη στον Λευκό Οίκο θα μπορούσε να ωφελήσει την Tesla.
Ο Έλον Μασκ, Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, υπήρξε βασικός σύμμαχος του Τραμπ σε όλη την προεκλογική του εκστρατεία, διοχετεύοντας τουλάχιστον 130 εκατομμύρια δολάρια σε μια εκστρατεία υπέρ του νέου προέδρου, σημειώνει το CNBC.
To κλειστό κλαμπ
Η Tesla είχε κεφαλαιοποίηση 807,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το κλείσιμο της Τρίτης. Πριν από το ράλι αυτής της εβδομάδας, οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκαν περίπου 1% για το έτος. Η μετοχή της Tesla έχει αυξηθεί τώρα περίπου 30% από έτος μέχρι σήμερα.
Η Tesla επανέρχεται σε ένα κλειστό κλαμπ τεχνολογικών κολοσσών που αξίζουν πάνω από 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, συμπεριλαμβανομένης των Nvidia , Apple , Microsoft , Alphabet, Amazon και Meta (αν και όλες εκτός από το Meta αξίζουν περισσότερα από 2 τρισεκατομμύρια δολάρια). Η κεφαλαιοποίηση της Tesla ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο του 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων τον Οκτώβριο του 2021.
Πώς θα μπορούσε να ωφεληθεί η Tesla
Ο αναλυτής της Wedbush Securities, Dan Ives, είπε ότι μια πιθανή κυβέρνηση Τραμπ θα μπορούσε να ορίσει λιγότερους κανονισμούς για την Tesla και άλλες εταιρείες.
«Η Tesla έχει την κλίμακα και το εύρος που δεν είναι συγκρίσιμα στη βιομηχανία EV και αυτή η δυναμική θα μπορούσε να δώσει στον Μασκ ένα σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε ένα περιβάλλον επιδοτήσεων, σε συνδυασμό με πιθανώς υψηλότερους δασμούς στην Κίνα που θα συνέχιζαν να απομακρύνουν τους φθηνότερους κινέζους παίκτες EV (BYD, Nio, κ.λπ.) από το να κατακλύσουν την αγορά των ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια», έγραψε ο Ives σε ένα σημείωμα προς τους πελάτες αυτή την εβδομάδα.
Ο Μασκ είπε στην κλήση κερδών τριμήνου ότι η "καλύτερη εικασία" του ήταν ότι η "ανάπτυξη οχημάτων" θα έφτανε το 20% έως 30% το επόμενο έτος, λόγω των "οχημάτων χαμηλότερου κόστους" και της "εμφάνισης της αυτονομίας".
Η Tesla είναι πολλά υποσχόμενη και αναπτύσσει τεχνολογία οχημάτων χωρίς οδηγό για περισσότερο από μια δεκαετία. Ο βασικός ανταγωνιστής της στις ΗΠΑ, η Waymo που ανήκει στην Alphabet, έχει προχωρήσει και ήδη λειτουργεί εμπορικές υπηρεσίες robotaxi σε πολλές μεγάλες πόλεις.
Στη συνομιλία του τρίτου τριμήνου, ο Μασκ είπε ότι θα χρησιμοποιήσει την επιρροή του σε μια κυβέρνηση Τραμπ-Βανς για να καθιερώσει μια «ομοσπονδιακή διαδικασία έγκρισης για αυτόνομα οχήματα». Επί του παρόντος, οι εγκρίσεις γίνονται σε επίπεδο πολιτείας, το οποίο ο Διευθύνων Σύμβουλος θεωρεί ως ένα ρυθμιστικό εμπόδιο που θα πρέπει να ξεπεράσει η Tesla μόλις προσφέρει τελικά περισσότερα από μερικώς αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης.