Πού θα κατασκευαστεί η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα του κόσμου
Η Ιταλία σχεδιάζει την κατασκευής μιας γέφυρας μεταξύ του νησιού της Σικελίας και της ηπειρωτικής χώρας.
Η κατασκευή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στα τέλη του τρέχοντος έτους και οι αξιωματούχοι λένε ότι η γέφυρα θα είναι έτοιμη για χρήση στις αρχές της δεκαετίας του 2030.
Το εξαιρετικά φιλόδοξο τεχνικό έργο βρισκόταν σε προκαταρκτικά στάδια για δεκαετίες προτού βγει από το συρτάρι το 2013.
Το 2022, η νεοεκλεγείσα δεξιά κυβέρνηση της Ιταλίας ανακοίνωσε ότι ήθελε να αναβιώσει τα σχέδια για τη μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα του κόσμου.
Η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι δήλωσε ότι θα ζητήσει από την ΕΕ να συμβάλει στη χρηματοδότηση της πρότασης ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.
Αυτή την εβδομάδα, η εταιρεία κατασκευής της γέφυρας Società Stretto di Messina και ο Εκτελεστικός Οργανισμός για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (CINEA9) υπέγραψαν νέα πρόταση χρηματοδότησης, σύμφωνα με το Euronews.
Με τη συμφωνία επιχορήγησης η ΕΕ θα καλύψει το 50% του κόστους του εκτελεστικού σχεδιασμού της σιδηροδρομικής υποδομής.
Μπορείτε να οδηγήσετε από τη Σικελία στην ηπειρωτική Ιταλία;
Επί του παρόντος, μπορείτε να μεταβείτε με αεροπλάνο, πλοίο ή τρένο που μεταφέρεται με πλοίο από την ηπειρωτική Ιταλία στο νησί της Σικελίας.
Ωστόσο, ήδη από τους ρωμαϊκούς χρόνους συζητήθηκε η ιδέα μιας γέφυρας που θα συνέδεε τις δύο περιοχές.
Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με ορισμένους ιστορικούς, οι αρχαίοι Ρωμαίοι όντως κατασκεύασαν μια τέτοια γέφυρα από βαρέλια και βάρκες.
Ο δικτάτορας Μπενίτο Μουσολίνι αναβίωσε το όνειρο της σύνδεσης της Σικελίας με την ηπειρωτική χώρα, αλλά μόνο με την κυβέρνηση του Σίλβιο Μπερλουσκόνι στις αρχές της δεκαετίας του 2000 το σχέδιο απέκτησε χρηματοδότηση από τις Βρυξέλλες.
Το 2009, η σύμβαση για την κατασκευή του έργου ανατέθηκε στην εταιρεία Messina Strait Company.
Η προτεινόμενη σιδηροδρομική και οδική σύνδεση επρόκειτο να συνδέσει τη σικελική πόλη της Μεσσήνης με την περιοχή της Καλαβρίας στην ηπειρωτική χώρα.
Όμως τα σχέδια ακυρώθηκαν το 2013, αφού ο πρώην πρωθυπουργός Μάριο Μόντι έκλεισε την κατασκευαστική εταιρεία στο πλαίσιο μιας σειράς περικοπών λιτότητας.
Γιατί δεν υπάρχει γέφυρα από την ηπειρωτική Ιταλία προς τη Σικελία
Τα σχέδια για μια κρεμαστή γέφυρα μεταξύ της Σικελίας και της ηπειρωτικής Ιταλίας δεν έχουν τύχει ομόφωνης υποστήριξης.
Οι υποστηρικτές λένε ότι η σύνδεση θα συμβάλει στην τόνωση της στάσιμης οικονομίας του νησιού και θα μειώσει το χάσμα μεταξύ του πλούσιου βορρά και του φτωχότερου νότου της χώρας.
Οι υποστηρικτές λένε επίσης ότι θα επιτρέψει στα φορτηγά πλοία που φτάνουν στη διώρυγα του Σουέζ να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους σε τρένα στη Σικελία.
Αυτό θα επιτρέψει στη συνέχεια τη γρήγορη μεταφορά τους στο βόρειο τμήμα της χώρας, εξοικονομώντας χρήματα από τα μακρά θαλάσσια ταξίδια.
Η σιδηροδρομική και οδική σύνδεση θα αποσυμφορήσει επίσης την πίεση στις υπερπλήρεις υπηρεσίες πορθμείων που μεταφέρουν αυτοκίνητα, φορτηγά και τρένα μέσω του στενού της Μεσσήνης.
Ωστόσο, οι επικριτές υποστηρίζουν ότι η γιγαντιαία γέφυρα θα ήταν σπατάλη δημόσιων πόρων και επικίνδυνο εγχείρημα σε μια ενεργή σεισμική ζώνη.
Οι περιβαλλοντολόγοι προειδοποιούν επίσης για τον κίνδυνο για τα τοπικά οικοσυστήματα.
Πότε θα κατασκευαστεί η γέφυρα του Στενού της Μεσσήνης
Στον πρώτο της προϋπολογισμό ως πρωθυπουργός το 2022, η Meloni επανέφερε την εταιρεία που θα επιβλέπει την κατασκευή της κρεμαστής γέφυρας του Στενού της Μεσσήνης.
«Αυτή είναι η κυβέρνηση και το νομοθετικό σώμα που έχουν τη φιλοδοξία να βάλουν τον πρώτο λίθο και να αρχίσουν να χτίζουν αυτό το ευλογημένο έργο», δήλωσε ο Ματέο Σαλβίνι, υπουργός Υποδομών της Ιταλίας και ηγέτης του κόμματος συνασπισμού της Λέγκας.
Η προτεινόμενη οδική και σιδηροδρομική σύνδεση θα έχει κεντρικό άνοιγμα μήκους άνω των 3 χιλιομέτρων, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο.
Το εκτιμώμενο συνολικό κόστος της κατασκευής ανέρχεται σε 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ και τα εργοτάξια αναμένεται να ανοίξουν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
«Η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή της Γέφυρας των Στενών είναι ένας από τους στόχους μου», δήλωσε ο Σαλβίνι στον ιταλικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα RAI τον περασμένο μήνα.
«Η μεταφόρτωση των πλοίων, εκτός από τη ρύπανση και τη σπατάλη χρόνου, κοστίζει στους ανθρώπους περισσότερα σε ένα χρόνο από ό,τι θα κόστιζε η κατασκευή της γέφυρας», πρόσθεσε.