Πλησιάζει το τέλος της πρώτης θέσης στα αεροπλάνα;

NEWSROOM
Φωτο: Shutterstock
Φωτογραφία: Shutterstock

Ενώ πολυάριθμες αεροπορικές εταιρείες αποχαιρετούν την πρώτη θέση, ορισμένες -ιδιαίτερα στην Ευρώπη- επενδύουν περισσότερο από ποτέ στις πολυτελείς καμπίνες.

Είτε ταξιδεύετε συχνά στην πρώτη θέση είτε αποτελεί μακρινό όνειρο, η εμπειρία αυτή μπορεί σύντομα να φτάσει στο τέλος της παγκοσμίως.

Η Oman Air ανακοίνωσε ότι καταργεί μια για πάντα τις καμπίνες πρώτης θέσης και αντ' αυτού ανοίγει μια νέα καμπίνα Business Studio.

Η κίνηση αυτή ακολουθεί παρόμοιες κινήσεις της Turkish Airlines και της Air New Zealand.

Πότε ξεκίνησε η αφαίρεση πρώτων θέσεων από τα αεροπλάνα

Ενώ ο αριθμός των αεροπορικών εταιρειών που απαλλάσσονται από την πρώτη θέση έχει αυξηθεί τελευταία, στην πραγματικότητα αυτό συμβαίνει από το 2000.

Εκείνη τη χρονιά, καθώς οι οικονομικές αεροπορικές εταιρείες στριμώχνονταν στο φθηνότερο άκρο της αγοράς, η British Airways ήταν η πρώτη που πρόσθεσε ξαπλωτά κρεβάτια στις καμπίνες της business class. Σύντομα, πολλοί ανταγωνιστές ακολούθησαν το παράδειγμά της, γεγονός που γρήγορα απαξίωσε τις προσφορές της πρώτης θέσης.

Έκτοτε, τα προνόμια στην επιχειρηματική θέση βελτιώθηκαν και αυτό σήμαινε ότι το ποιοτικό χάσμα μεταξύ πρώτης και επιχειρηματικής θέσης μειώθηκε, σημειώνει το Euronews.

 Φωτογραφία: Shutterstock

Φωτογραφία: Shutterstock

Ενώ το όνομα Business Studio της Oman Air υποδηλώνει ότι οι νέες καμπίνες μπορεί να αντικαταστήσουν την παραδοσιακή business class, στην πραγματικότητα δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Θα προστεθούν στα υπάρχοντα business καθίσματα, παρά το γεγονός ότι είναι μάλλον ακριβότερα. Θα είναι, ωστόσο, ελαφρώς φθηνότερα από τα καθίσματα της πρώτης θέσης, γεγονός που θα μπορούσε να προσελκύσει κάποιους που αναζητούν μια εμπειρία υψηλού επιπέδου με σχετικά χαμηλότερο προϋπολογισμό.

Και σίγουρα θα είναι πολυτελής, με κάθε καμπίνα να διαθέτει τοίχους ιδιωτικότητας ως στάνταρ, προσωπική οθόνη 23 ιντσών, δωρεάν συνδεσιμότητα Wi-Fi, καθώς και γεύματα à la carte.

«Στα μάτια των περισσότερων επιβατών σήμερα, η διαφορά μεταξύ της πρώτης και της business class είναι μόνο στο όνομα», δήλωσε στο Thrillist ο Ben Mutzabaugh, ανώτερος συντάκτης αερομεταφορών στο The Points Guy.

«Ειδικά στις μεγάλες διεθνείς πτήσεις, οι περισσότερες από αυτές τις καμπίνες διαθέτουν καθίσματα που μετατρέπονται σε ξαπλωτά κρεβάτια - ορισμένα με συρόμενες πόρτες που μετατρέπουν τον χώρο των επιβατών σε ιδιωτικό θάλαμο. Είτε το αποκαλείτε «πρώτη» είτε «business», οι επιβάτες των περισσότερων μεγάλων αεροπορικών εταιρειών θα βρουν αυτά τα καθίσματα αρκετά σικάτα», τόνισε.

Ποιες αεροπορικές εταιρείες αντιστρατεύονται την τάση και βελτιώνουν τις προσφορές πρώτης θέσης

Η Virgin Atlantic με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο εγκαινίασε πρόσφατα μια νέα υπηρεσία Airbus A350, με σημαντικά λιγότερα καθίσματα επιχειρηματικής θέσης από ό,τι στα προηγούμενα σκάφη. Ενώ θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι η αεροπορική εταιρεία προσπαθεί να βάλει περισσότερους ανθρώπους σε κάθε πτήση, κάτι που είναι ο τρόπος με τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους είναι σε θέση να βγάλουν κέρδος, έχει υιοθετήσει μια διαφορετική προσέγγιση για να κρατήσει τους πλούσιους επιβάτες ευχαριστημένους.

Η Virgin Atlantic, η οποία αποκαλεί την προσφορά της πρώτης θέσης «upper class», εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τον μικρότερο αριθμό θέσεων business class στο αεροσκάφος A350 βελτιώνοντας τις υπηρεσίες της πρώτης θέσης.

Εισήγαγε το «The Booth», έναν ημι-ιδιωτικό χώρο με θέσεις για δύο μόνο άτομα. Οι ευκατάστατοι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν μια εμπειρία γευσιγνωσίας κρασιών ή μια δοκιμή κονιάκ με συνδυασμό σοκολάτας, καθώς και ένα ιδιωτικό δείπνο ή «game time», που είναι απλά ένα παιχνίδι με χαρτιά, αλλά με τα τραπουλόχαρτα της Virgin Atlantic.

Το «The Booth» προστίθεται στο «The Bar» της Virgin, στα αεροσκάφη Airbus A330 και Boeing 787, και στο «The Loft», στα αεροσκάφη A330neo και σε επιλεγμένα αεροσκάφη Airbus A350. Αν και είναι διαθέσιμα μόνο στους επιβάτες που ταξιδεύουν στην «ανώτερη θέση», είναι λιγότερο αποκλειστικά από το «The Booth», καθώς όλοι οι επιβάτες της ανώτερης θέσης μπορούν να κάνουν χρήση των χώρων.

Ποιες αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να προσφέρουν πρώτη θέση

Οι περισσότεροι αμερικανικοί αερομεταφορείς έχουν ήδη εγκαταλείψει τις θέσεις πρώτης θέσης κατά την προηγούμενη δεκαετία, αλλά, στη Virgin και σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης, πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική περίπτωση.

Σήμερα, υπάρχουν μόνο μια χούφτα αερομεταφορείς που διατηρούν τόσο την πρώτη όσο και την επιχειρηματική θέση σε μεγάλα διεθνή δρομολόγια, με τη Lufthansa, τη British Airways και την Air France να ηγούνται.

Ενώ η British Airways εγκαινίασε τη νέα φανταχτερή σουίτα πρώτης θέσης σε ορισμένα δρομολόγια Boeing 777 στα τέλη του περασμένου έτους, η Air France επέλεξε να επενδύσει ακόμη περισσότερο στο πιο ελίτ προϊόν της.

Οι νέες καμπίνες «La Première» της γαλλικής αεροπορικής εταιρείας πωλούνται ως «οι μακρύτερες στην αγορά» και είναι σίγουρα ευμεγέθεις.

Κάθε ξεχωριστή σουίτα διαθέτει έως και πέντε παράθυρα, καθώς και δύο οθόνες τηλεόρασης και ένα ασύρματο tablet ελέγχου του καθίσματος.

Οι επιβάτες μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν τρεις αρθρωτούς χώρους διαβίωσης, οι οποίοι περιλαμβάνουν ξεχωριστό κάθισμα, καναπέ και κρεβάτι με δυνατότητα ξαπλώματος, μαζί με ένα διαχωριστικό από το δάπεδο μέχρι την οροφή για μέγιστη ιδιωτικότητα.

Προς το παρόν είναι διαθέσιμες μόνο στα αεροσκάφη 777, αν και η Air France λέει ότι σχεδιάζει να επεκτείνει τις σουίτες σε περισσότερα αεροπλάνα στο εγγύς μέλλον.

Ο γερμανικός αερομεταφορέας Lufthansa κλίνει επίσης σταθερά προς την πρώτη θέση. Πρόσφατα λάνσαρε τις αναβαθμισμένες καμπίνες της για μεγάλες πτήσεις, γνωστές ως «Allegris».

Κάθε σουίτα αποτελείται από μια καμπίνα με διπλό χώρο, η οποία προσφέρει τοίχους ψηλούς μέχρι το ταβάνι για ιδιωτικότητα, καθώς και ένα μεγάλο τραπέζι και δύο μεγάλα καθίσματα που μπορούν να συνδυαστούν σε ένα άνετο διπλό κρεβάτι, αν χρειαστεί.

Αν αυτές οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν ό,τι θέλουν, δεν φαίνεται ότι η πρώτη θέση θα αποτελέσει σύντομα παρελθόν, αλλά, με τη συνεχή βελτίωση των ανέσεων, μπορεί να γίνει σημαντικά πιο αποκλειστική και απρόσιτη για τους περισσότερους.

ΣΧΕΤΙΚΑ