Δραματική προειδοποίηση του επικεφαλής της BMW για συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου

Το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει την κατασκευή των παραδοσιακών μηχανών εσωτερικής καύσης από το 2035 θα συρρικνώσει την αυτοκινητοβιομηχανία, προειδοποίησε ο γενικός διευθυντής της BMW, καθώς η γερμανική βιομηχανία παλεύει να διαχειριστεί το διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό από τα Κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Με ένα σχόλιο που σίγουρα θα ανησυχήσει τις Βρυξέλλες, ο Όλιβερ Ζίπσε, είπε στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι ότι ο στόχος του 2035 για αυτοκίνητα που δε θα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα «πλέον δεν είναι ρεαλιστικός».

Και πρόσθεσε ότι «η απαγόρευση θα χτυπήσει την καρδιά της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας». Όπως είπε, τα εν λόγω μέτρα με τα σημερινά δεδομένα της αγοράς «θα οδηγήσουν σε τεράστια συρρίκνωση της βιομηχανίας συνολικά».

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σπεύσει στο Παρίσι για να υπερασπιστούν τα κεκτημένα τους

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σπεύσει στην έκθεση στο Παρίσι για να υπερασπιστούν τα κεκτημένα τους, με τις Κινεζικές εταιρείες να εκπροσωπούν μόλις το ένα πέμπτο των αντιπροσωπειών σε σχέση με το 2022 όταν εκπροσωπούσαν τις μισές εταιρείες που εκτίθενται.

Η BMW, ένας από τους μοχλούς ανάπτυξης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, εκθέτει 15 ηλεκτρικά οχήματα στο Παρίσι, το σημαντικότερο event της αυτοκινητοβιομηχανίας τη χρονιά.

Την περασμένη Δευτέρα, ο Κάρλος Ταβάρες, διευθύνων σύμβουλος της Fiat, της Citroën και της Vauxhall, στην οποία ανήκει η Stellantis, δήλωσε ότι οι προτεινόμενοι δασμοί για τα Κινεζικά αυτοκίνητα θα επιτάχυναν τα λουκέτα σε εργοστάσια στην Ευρώπη, καθώς θα έκαναν το Πεκίνο να μεταφέρει εργοστάσια στην Ευρώπη, τα οποία θα ανταγωνίζονταν άμεσα τις τοπικές εταιρείες.

Ο Ταβάρες αποκάλυψε επίσης ότι το μέλλον των εργοστασίων της εταιρείας στη Μεγάλη Βρετανία θα γίνει γνωστό «μέσα στις επόμενες εβδομάδες», εν μέσω της διαμάχης που υπάρχει με τις προδιαγραφές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τον περασμένο Ιούνιο, η Stellantis είχε ανακοινώσει ότι ίσως αναγκαστεί να κλείσει δύο εργοστάσια της Vauxhall στη Βρετανία, αν η κυβέρνηση δεν χαλαρώσει τους κανονισμούς της.

Μάλιστα, ο Ταβάρες προέβλεψε ότι οι Κινεζικές εταιρείες δεν θα πάνε στη Γερμανία, τη Γαλλία ή την Ιταλία όπου έχουν την έδρα τους οι παλαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, αλλά το Πεκίνο θα αναζητήσει φθηνότερες εναλλακτικές σε χώρες, όπως η Ουγγαρία, όπου η BYD ήδη σκοπεύει να στήσει εργοστάσιο συναρμολόγησης, μετά τις προσπάθειες του πρωθυπουργού της χώρας, Βίκτορ Όρμπαν, να προσελκύσει επενδύσεις από την Κίνα.

Πάντως, οι προσπάθειες της BMW να καθυστερήσει η επιβολή των Ευρωπαϊκών στόχων για την ηλεκτροκίνηση έχουν σημάνει συναγερμό στις Βρυξέλλες…

ΣΧΕΤΙΚΑ