Η μάχη για το ποιος θα κερδίσει την παγκόσμια μάχη του streaming τελείωσε
Για χρόνια, παράγοντες της αγοράς και αναλυτές αναρωτιόντουσαν ποια πλατφόρμα streaming θα κερδίσει τη μάχη με τις υπόλοιπες για να κυριαρχήσει στην αγορά.
Όμως κανείς πλέον δεν θέτει από το ερώτημα, επειδή είναι ξεκάθαρο: το Netflix νίκησε!
Η πρωτοπόρα εταιρεία δε διαθέτει μόνο το μεγαλύτερο αριθμό συνδρομητών στον κόσμο – περίπου 280 εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο – αλλά μετά από χρόνια απωλειών, πλέον έχει σταθερά κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο. Σε επίπεδο που δεν πλησιάζει καν κάποια από τις αντίπαλες εταιρείες.
Το αποτέλεσμα είναι ακόμα πιο αξιοσημείωτο αν θυμηθούμε ότι τα πράγματα στην αγορά του streaming ήταν τελείως διαφορετικά πριν από ένα με δύο χρόνια.
Τον Απρίλιο του 2022, το Netflix είχε ανακοινώσει ότι έχανε συνδρομητές για πρώτη φορά στην ιστορία του και έτσι αποφάσισε να προχωρήσει σε βήματα που δεν είχε ξανακάνει: πρόσθεσε διαφημίσεις και δυσκόλεψε πολύ τη διαδικασία που ακολουθούσαν οι καταναλωτές για να «μοιράζονται» ένα λογαριασμό. Τότε η μετοχή της εταιρείας βούλιαξε!
Μάλιστα, οι ανταγωνιστές του Netflix, καθώς και πολλοί άνθρωποι στη βιομηχανία του θεάματος υποστήριζαν, με χαρά, ότι η πλατφόρμα είχε θεμελιώδη προβλήματα. Ότι δεν ήταν πλέον κυρίαρχη στην αγορά και ότι τα προβλήματα της δεν θα μπορούσαν να καλυφθούν πίσω από μία διαρκή ανάπτυξη.
Μάλιστα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Business Insider, στελέχη της αγοράς υποστήριζαν ότι στους επόμενους μήνες, θα γινόταν στόχος εξαγοράς.
Το Netflix αναδιαρθρώθηκε και άρχισε να αναπτύσσεται ξανά
Φυσικά, τίποτα από αυτά δε συνέβη. Το Netflix αναδιαρθρώθηκε και άρχισε να αναπτύσσεται ξανά. Ενώ οι ανταγωνιστές του παλεύουν να συμβαδίσουν σε μία στιγμή που οι επενδυτές δε φαίνεται να είναι ιδιαιτέρως ευχαριστημένοι με την απλή ανάπτυξη των πλατφορμών streaming – θα πρέπει άλλωστε να αποδείξουν ότι μπορούν να είναι και κερδοφόρες.
Αυτή τη στιγμή, άλλες πλατφόρμες ανταγωνιστικές με το Netflix, που ήθελαν να έχουν αποκλειστικό περιεχόμενο, χρειάζονται ρευστότητα και πουλούν σειρές και ταινίες στο Netflix, αυξάνοντας τη δική του αξία.
Ο καλύτερος τρόπος για να φανεί η άνοδος του Netflix είναι αν παρακολουθήσει κανείς την πορεία της μετοχής. Το καλοκαίρι του 2022, η μετοχή του γίγαντα του streaming είχε υποχωρήσει στα 180 δολάρια, ενώ στις αρχές του μήνα χτύπησε ιστορικό ρεκόρ στα 725 δολάρια.
Και την ίδια ώρα οι αντίπαλες εταιρείες που προέρχονται από παραδοσιακές εταιρείες ψυχαγωγίας, όπως η Disney, η Comcast, η Warner Bros Discovery και η Paramount παραπαίουν.
Προς το παρόν, λοιπόν, είναι ξεκάθαρο ποιος έχει κερδίσει τη μάχη του streaming. Το μέλλον θα δείξει αν θα παραμείνει στην κορυφή κερδίζοντας και τον πόλεμο.