Google: Κέρδισε δικαστική διαμάχη με την ΕΕ για πρόστιμο ύψους 1,5 δισ. ευρώ

NEWSROOM
Γραφεία της Google
Γραφεία της Google / Φωτογραφία shutterstock

Η Google κέρδισε μια δικαστική διαμάχη με την Ευρωπαϊκή Ένωση για πρόστιμο 1,5 δισ. ευρώ για την παρεμπόδιση του ανταγωνισμού στις διαδικτυακές διαφημίσεις, εξισορροπώντας εν μέρει τη συντριπτική ήττα της περασμένης εβδομάδας σε ξεχωριστή απόφαση για κατάχρηση των μονοπωλιακών της εξουσιών.

Οι δικαστές του Γενικού Δικαστηρίου της ΕΕ στο Λουξεμβούργο υποστήριξαν την αμφισβήτηση της μονάδας της Alphabet Inc. κατά του προστίμου που επιβλήθηκε το 2019, λέγοντας ότι οι ρυθμιστικές αρχές έκαναν λάθη κατά την έρευνά τους.

Κέρδισε την δικαστική διαμάχη η Google

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ισχυριστεί ότι η Google -ως κυρίαρχος διαμεσολαβητής διαδικτυακών διαφημίσεων- εμπόδιζε παράνομα ανταγωνιστές όπως η Yahoo και η Microsoft να τοποθετούν διαφημίσεις σε ιστότοπους τρίτων. Η απόφαση της Τετάρτης μπορεί ακόμη να προσβληθεί στο ανώτατο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σημειώνει το Bloomberg.

Η απόφαση έρχεται μετά από δύο δικαστικές επιτυχίες για την επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής επιτροπής Margrethe Vestager και την προσπάθειά της να χαλιναγωγήσει τη Silicon Valley. Την περασμένη εβδομάδα πέτυχε νίκες στο ανώτατο δικαστήριο κατά της προσπάθειας της Google να αποφύγει αντιμονοπωλιακή ποινή ύψους 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ για την εύνοια των αποτελεσμάτων των δικών της προϊόντων στην αναζήτηση και κατά της προσπάθειας της Apple να αποφύγει έναν ιρλανδικό φορολογικό λογαριασμό ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η υπόθεση της ΕΕ σχετικά με την υπηρεσία AdSense της Google είναι η τελευταία από μια τριλογία δικαστικών διαφορών για υποθέσεις που καθόρισαν την πορεία της θητείας της Vestager, η οποία ολοκληρώνεται σύντομα μετά από μια δεκαετία.

Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ έθεσαν στο στόχαστρο τον ρόλο της Google ως διαμεσολαβητή διαφημίσεων για ιστότοπους, όπου το προϊόν AdSense for Search τοποθετούσε διαφημίσεις σε πλατφόρμες όπως ιστότοπους εφημερίδων, ιστολόγια και ταξιδιωτικούς ιστότοπους.

Όταν η εποπτική αρχή των Βρυξελλών χτύπησε την Google με το πρόστιμο ύψους 1,49 δισ. ευρώ το 2019, δήλωσε ότι οι συμβάσεις της Google με τους ιστότοπους τους εμπόδιζαν να δέχονται διαφημίσεις αναζήτησης ανταγωνιστών όπως η Microsoft και η Yahoo. Όταν ένας χρήστης εισήγαγε ένα ερώτημα σε ένα πλαίσιο αναζήτησης της Google σε ιστότοπους, οι διαφημίσεις από τους εν λόγω ανταγωνιστές αποκλείονταν.

ΣΧΕΤΙΚΑ