Συνεχίζεται η μαζική φυγή των διαφημίσεων από το Χ του Έλον Μασκ

Έλον Μασκ / Φωτογραφία: Shutterstock

Ένας πρωτοφανής αριθμός εταιρειών σκοπεύουν να περικόψουν ή ακόμα και να μηδενίσουν τα διαφημιστικά τους έξοδα στο Χ την επόμενη χρονιάς, σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNN, εξ αιτίας των ανησυχιών ότι το εξτρεμιστικό περιεχόμενο στην πλατφόρμα μπορεί να βλάψει την εικόνα τους.

Πρόκειται για ένα ακόμα πλήγμα στα έσοδα του κοινωνικού δικτύου του δισεκατομμυριούχου, Έλον Μασκ.

Τα στοιχεία για τις εταιρείες που αναμένεται να αποχωρήσουν προέρχονται από την εταιρεία ερευνών, Kantar, η οποία υποστηρίζει ότι το 26% των διαφημιζόμενων αναμένεται να μειώσουν τις δαπάνες τους στο Χ το 2025 – πρόκειται για τη σημαντικότερη καταγεγραμμένη αποχώρηση από οποιαδήποτε πλατφόρμα.

Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα της Kantar, μόνο το 4% των διαφημιζόμενων δηλώνουν ότι πιστεύουν πως το Χ αποτελεί ένα «ασφαλές περιβάλλον», πράγμα που σημαίνει ότι έχουν λάβει διαβεβαιώσεις ότι οι διαφημίσεις τους δεν θα εμφανίζονται δίπλα σε ακραίο περιεχόμενο. Το αντίστοιχο ποσοστό για την Google και τις διαφημίσεις της αγγίζει το 39%.

«Οι διαφημιζόμενοι μειώνουν διαρκώς τις διαφημιστικές δαπάνες τους στο Χ εδώ και πολλά χρόνια», δήλωσε η διευθύντρια επικοινωνίας της Kantar εκτιμώντας ταυτόχρονα ότι «ενδεχόμενη αλλαγή κλίματος μοιάζει αυτή τη στιγμή απίθανη».

Από την άλλη, η έλλειψη διαφημίσεων στο Χ φαίνεται να ικανοποιεί τους χρήστες που συναντούν λιγότερες διαφημίσεις σε σύγκριση με άλλες πλατφόρμες.

Ωστόσο, τα αποτελέσματα της έρευνας της Kantar δείχνουν ότι η πρόσφατη προσπάθεια του Έλον Μασκ να αντιστρέψει το κλίμα στο μεγαλύτερο διαφημιστικό φεστιβάλ του κόσμου τον περασμένο Ιούνιο δε στέφθηκε με επιτυχία.

Ενώ σε μία προσπάθεια να φοβίζει τους διαφημιζόμενους, ο Μασκ κατέθεσε τον περασμένο μήνα μήνυση σε μία πολύ σημαντική ένωση διαφημιζόμενων – μέλη της οποίας είναι κολοσσιαίες εταιρείες όπως η Unilever, η Mars και η CVS – ισχυριζόμενος ότι η ένωση συνωμότησε για να «μποϊκοτάρει» το Χ.

Πάντως, σε δήλωσή του μετά την ανακοίνωση της έρευνας, εκπρόσωπος του X τόνισε ότι η πλατφόρμα «πλέον προσφέρει ισχυρότερες δυνατότητες ασφάλειας των εταιρειών, απόδοσης και αναλυτικών στοιχείων από ποτέ, ενώ καταγράφει τα υψηλότερα επίπεδα χρήσης όλων των εποχών».

Πρόσθεσε δε ότι η ασφάλεια του Χ όσον αφορά στην επωνυμία του κυμαίνεται στο 99%, επικαλούμενος στοιχεία από εταιρείες ανάλυσης διαφημιστικών δεδομένων.

Πάντως, από το 2022 και την εξαγορά του Χ από τον Έλον Μασκ για 44 δισεκατομμύρια δολάρια, οι μεγάλες εταιρείες αποχωρούν σταδιακά από την πλατφόρμα, γνωστό έως τότε ως Twitter, εν μέσω ανησυχιών ότι δε γίνεται έλεγχος του περιεχομένου, ενώ υπάρχει και αβεβαιότητα για την κατεύθυνση που έχει πάρει η πλατφόρμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ