Η Κοπεγχάγη κάνει τη διαφορά: Δίνει προνόμια στους τουρίστες με περιβαλλοντική συνείδηση να την επισκεφτούν

NEWSROOM
Η πόλη της Κοπεγχάγης
Η πόλη της Κοπεγχάγης / Φωτογραφία shutterstock

Στην Βαρκελώνη οι επισκέπτες ψεκάζονται με νεροπίστολα από τους εξαγριωμένους ντόπιους που αντιδρούν στον υπερτουρισμό. Αντίθετα, στην Κοπεγχάγη, θα δοθούν οικονομικά και άλλα κίνητρα στους τουρίστες, αρκεί να συμπεριφέρονται με υπευθυνότητα και είναι φιλικοί προς το κλίμα.

Η πρωτεύουσα της Δανίας δεν επιδιώκει να προσελκύσει τον μαζικό τουρισμό, αλλά αναζητά επισκέπτες με περιβαλλοντική συνείδηση. Σε αυτό το πλαίσιο, το εθνικό τουριστικό γραφείο εισαγάγει ένα πρόγραμμα φιλικό προς το κλίμα και βιώσιμης συμπεριφοράς.

Συγκεκριμένα, από τη Δευτέρα, θα επιβραβεύει όσους επισκέπτες επιλέγουν να κάνουν ποδήλατο, να χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς ή ακόμα και να κάνουν κάποια εργασία όπως κηπουρική και συλλογή απορριμμάτων από το λιμάνι και τα πάρκα της πόλης.

Όσοι προσέρχονται με δικά τους επαναχρησιμοποιούμενα ποτήρια μπορούν να λάβουν δωρεάν καφέ σε επιλεγμένους χώρους, ενώ άλλα προνόμια για την καλή συμπεριφορά περιλαμβάνουν δωρεάν κοκτέιλ σε ταράτσα ορισμένων μπαρ ή επιπλέον χρόνο στις τεχνητές πίστες σκι της πόλης.

Η Κοπεγχάγη θέλει να γίνει το παράδειγμα

«Όλες οι επιλογές μας έχουν περιβαλλοντικό αντίκτυπο, οπότε γιατί να μην πάρουμε συνειδητές αποφάσεις που ωφελούν όλους μας και να ανταμειφτούμε γι΄αυτές», αναφέρουν οι διοργανωτές πίσω από το CopenPay.

Ο Μικέλ Χάνσεν του επίσημου τουριστικού οργανισμού Wonderful Copenhagen δήλωσε ότι ελπίζει η ιδέα να λειτουργήσει ως έμπνευση για να την υιοθετήσουν και άλλες πόλεις, καθώς προσπαθούν να βρουν έναν λειτουργικό τρόπο να δημιουργήσουν μια πιο αποδοτική σχέση μεταξύ τουριστικών και ντόπιων. «Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο τουρισμός αντί να αποτελεί βάρος για το περιβάλλον μετατρέπεται σε δύναμη θετικής αλλαγής», τόνισε.

«Οι βασικοί μας στόχοι είναι να κάνουμε τα ταξίδια πιο βιώσιμα. Θα τα καταφέρουμε όμως μόνο αν μπορέσουμε να γεφυρώσουμε το μεγάλο χάσμα μεταξύ της επιθυμίας των επισκεπτών να συμπεριφέρονται με βιώσιμο τρόπο και της πραγματικής τους συμπεριφοράς», ανέφερε προσθέτοντας ότι η πρόκληση είναι «πιο περίπλοκη από ό,τι ακούγεται».

«Θέλουμε οι επισκέπτες να λαμβάνουν πιο συνειδητές, πιο φιλικές προς το κλίμα αποφάσεις και με αυτόν τον τρόπο να έχουμε μια πιο ικανοποιητική ταξιδιωτική εμπειρία», κατέληξε ο Χάνσεν.

Το CopenPay, το οποίο θα διαρκέσει αρχικά έως τις 11 Αυγούστου, αντιμετωπίζεται από τις αρχές ως ένα πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο θα μπορούσε να επαναληφθεί και να επεκταθεί εάν είναι επιτυχές. Δεν αποκλείεται στο μέλλον στο πρόγραμμα επιβράβευσης να μπουν και όσοι επισκέπτες επιλέγουν να φτάσουν στην Κοπεγχάγη με το τρένο και όχι με το αεροπλάνο.

ΣΧΕΤΙΚΑ