Έλον Μασκ: Δεν στηρίζει τους δασμούς Μπάιντεν στα ηλεκτροκίνητα της Κίνας

NEWSROOM
Έλον Μασκ
Έλον Μασκ / Φωτογραφία: Shutterstock

Ο CEO της Tesla δεν συμφωνεί με τον πρόεδρο των ΗΠΑ ούτε στο θέμα των δασμών στα ηλεκτροκίνητα από την Κίνα.

Ο Έλον Μασκ δήλωσε ότι δεν είναι υπέρμαχος των αμερικανικών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, λίγες ημέρες από τη στιγμή ο πρόεδρος Μπάιντεν ανακοίνωσε τον τετραπλασιασμό των δασμών στα EV που εισάγονται από την ασιατική χώρα.

«Ούτε η Tesla ούτε εγώ προσωπικά έχουμε ζητήσει αυτούς του δασμούς», δήλωσε ο πολυεκατομμυριούχος σε τεχνολογικό συνέδριο στο Παρίσι. Τα σχόλια του Μασκ έρχονται σε αντίθεση με όσα υποστήριζε πριν από λίγους μήνες. Τον Ιανουάριο, ο CEO της Tesla υποστήριζε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα «γκρέμιζαν» τους ανταγωνιστές από άλλες χώρες αν δεν έμπαιναν κάποια εμπορικά εμπόδια.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Λευκός Οίκος δήλωσε ότι τα νέα μέτρα, συμπεριλαμβανομένου ενός δασμού 100% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα ήταν μια απάντηση σε «άδικες πολιτικές» και αποσκοπούν στην προστασία των θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ.

Μασκ: Είμαι υπέρ της μη επιβολής δασμών

«Στην πραγματικότητα, εξεπλάγην όταν ανακοινώθηκαν. Οι κινήσεις που εμποδίζουν την ελευθερία των συναλλαγών ή στρεβλώνουν την αγορά δεν είναι θετικές», δήλωσε ο Μασκ την Πέμπτη. «Η Tesla ανταγωνίζεται αρκετά καλά στην αγορά της Κίνας χωρίς δασμούς. Είμαι υπέρ της μη επιβολής δασμών», πρόσθεσε.

Ο Μπάιντεν διατήρησε μια σειρά από δασμούς κατά της Κίνας που εισήγαγε ο Τραμπ, αυξάνοντας παράλληλα την εμπορική πίεση στο Πεκίνο. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ υποσχέθηκε να μην αφήσει την Κίνα να «ελέγξει αθέμιτα την αγορά» για τα ηλεκτρικά οχήματα και άλλα βασικά αγαθά, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών, των ημιαγωγών και των ιατρικών προμηθειών.

Η Κίνα δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια

Από την πλευρά της η Κίνα δήλωσε ότι αντιτίθεται στις αυξήσεις των δασμών και δεσμεύθηκε για αντίποινα. Το Πεκίνο ξεκίνησε έρευνα αντιντάπινγκ για τις εισαγωγές ενός ευρέως χρησιμοποιούμενου πλαστικού από τις ΗΠΑ, την Ε.Ε., την Ταϊβάν και την Ιαπωνία.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Εμπορίου ότι θα διερευνήσει τις εισαγωγές του πολυοξυμεθυλενίου –το οποίο χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά οχήματα– θεωρήθηκε ως μήνυμα ότι η Κίνα θα ανταποδώσει τα χτυπήματα που δέχεται στη μάχη με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Την ίδια στιγμή η Κίνα δήλωσε ότι θα μπορούσε να πλήξει τα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες που εισάγονται από την Ε.Ε. και τις ΗΠΑ με δασμούς έως και 25%. Το εμπορικό επιμελητήριο της Κίνας στην Ε.Ε. δήλωσε ότι έχει ενημερωθεί για την πιθανή κίνηση του Πεκίνου από «εμπιστευτικές πηγές».

Η Κομισιόν από την πλευρά της έχει δώσει προθεσμία μέχρι τις 4 Ιουλίου για να αποφασίσει αν θα επιβάλει μέτρα κατά των εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής.

ΣΧΕΤΙΚΑ