Η μάχη Uber και ταξιτζήδων «πνίγει» τη Βαρκελώνη
Η Gran Via – μια νευραλγική οδός που διασχίζει τη Βαρκελώνη- τελεί υπό κατάληψη και το κέντρο της πόλης παραλύει για ακόμα μια φορά. Για ποιο λόγο η δεύτερη πολυπληθέστερη πόλη της Ισπανίας, βυθίστηκε στο χάος; Γιατί οι ταξιτζήδες αποφάσισαν να κηρύξουν μια ακόμα απεργία διαρκείας;
Οι ταξιτζήδες της Καταλονίας, διαμαρτύρονται για το νομοσχέδιο που ρυθμίζει τη δυνατότητα των εταιριών vehicle to ride (VTC) - όπως η Uber- οι οποίες παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες μεταφορών. Η ισπανική El Mundo δημοσίευσε τις απαντήσεις-κλειδιά στα πιο «καυτά» ερωτήματα για να καταλάβουμε το πρόβλημα που κινδυνεύει να παραλύσει ολόκληρη την Ισπανία αν δεν επιλυθεί. Πρόκειται δε για ένα ζήτημα που αφορά αρκετές ευρωπαϊκές χώρες.
Για ποιο λόγο αναζωπυρώθηκε η σύγκρουσή των επαγγελματιών αυτοκινητιστών; Γιατί δεν έχει ικανοποιηθεί ακόμα το αίτημά τους για περιορισμό των οδηγών Uber και Cabify στις μεγάλες πόλεις της Ισπανίας, δίνοντας μια άδεια VTC για κάθε 30 ταξί καθώς ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, Χοσέ Λουίς Άμπαλος έχει μεταθέσει αυτήν την αρμοδιότητα στην τοπική αυτοδιοίκηση
Ενάντια σε ποιον λοιπόν διαδηλώνουν και γιατί; Καταγγέλλουν αθέμιτο ανταγωνισμό και απευθύνονται στους δήμους και στις κοινότητες που έχουν πλέον στα χέρια την «καυτή πατάτα» ζητώντας περιορισμούς στο αριθμό των οχημάτων Uber- Cabify- που κινούνται στους δρόμους .
Ποιος ηγείται αυτής της νέας απεργίας στη Βαρκελώνη; Η ένωση Elite Taxi κάλεσε όλους τους ταξιτζήδες της ισπανικής μητρόπολης σε απεργία διαρκείας. Είχε προηγηθεί ανάλογο κάλεσμα σε απεργία στη Μαδρίτη.
Πότε ήταν η τελευταία απεργία στην Καταλονία; Στα τέλη του περασμένου Ιούλη μέχρι τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου.
Η κυβέρνηση μέσα από ένα νέο διάταγμα προσπαθεί να βρει έναν τρόπο για να κάνει εφικτή τη συνύπαρξη των ταξί και των VTC και να ορίσει το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο. Περί τίνος πρόκειται; Ο πελάτης θα είναι υποχρεωμένος να κλείσει το όχημα Uber- Cabify 15 λεπτά νωρίτερα δίχως να μπορεί να το εντοπίσει γεωγραφικά μέσω της εφαρμογής.
Η πρότασης της κυβέρνησης δεν γίνεται αποδεκτή από κανένα μέρος, ούτε από τα ταξί, ούτε από τις εταιρείες VTC.
Η Cabify υποστηρίζει για παράδειγμα πως θίγει την ελευθερία επιλογής του πελάτη ενώ η ένωση Elite Taxi ισχυρίζεται πως αυτό το μέτρο είναι light και δεν παύει τον αθέμιτο ανταγωνισμό.