Στο Πεκίνο ο Έλον Μασκ για να προωθήσει την αυτόνομη οδήγηση

NEWSROOM
Έλον Μασκ
Έλον Μασκ / Φωτογραφία: Shutterstock

Ο Μασκ έχει υποσχεθεί πολλές φορές την απόλυτη χρήση αυτόνομης οδήγησης έως το 2018 ή το 2019, κάτι που δεν έχει συμβεί.

Το Πεκίνο επισκέπτεται ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας, Έλον Μασκ, με τα τοπικά ΜΜΕ να υποστηρίζουν ότι στόχος της επίσκεψής του είναι να διαπραγματευτεί τη χρήση της αυτόνομης οδήγησης στα αυτοκίνητα Tesla που πωλούνται στην Κίνα.

Ο γνωστός επιχειρηματίας θέλει να ενεργοποιήσει το σύστημα Full Self Driving (FSD) στην Κίνα και να μεταφέρει τα δεδομένα που θα συλλεχθούν στη χώρα στα αρχεία της εταιρείας του ώστε να «εκπαιδευτούν» οι αλγόριθμοι.

Η Full Self Driving (FSD) είναι διαθέσιμη σε κάποιες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, όχι όμως και στην Κίνα.

Ωστόσο, η είδηση έρχεται στη δημοσιότητα σε μία στιγμή που αναφορές από τις Ηνωμένες Πολιτείες συνδέουν την αυτόνομη οδήγηση της Tesla με τουλάχιστον 13 συγκρούσεις, από τις οποίες έχασε τη ζωή του και ένας άνθρωπος.

Αμοιβαία διάθεση για συνεργασία

Κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τον πρωθυπουργό της Κίνας, Λι Κιάνγκ, ο Μασκ φέρεται, σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ, να του είπε ότι η Tesla είναι πρόθυμη να συνεργαστεί σε βάθος με την Κίνα ώστε να προκύψουν αποτελέσματα που «θα είναι επωφελή» και για τις δύο πλευρές.

Απαντώντας, ο κ. Λι είπε στον Έλον Μασκ ότι η Κίνα «θα είναι πάντα ανοιχτή σε ξένες επιχειρήσεις».

Η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για την Tesla. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Xpeng –που εδρεύει στην Γουανζού– προσπαθούν να ανταγωνιστούν την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τοποθετώντας και αυτές συστήματα αυτόματης οδήγησης στα αυτοκίνητά τους.

Μάλιστα, ο Μασκ περιέγραψε τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ως «τις πιο ανταγωνιστικές αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο».

Η Tesla έχει και στο παρελθόν επιχειρήσει να καθησυχάσει τις κινεζικές αρχές σχετικά με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης στη χώρα, έχοντας μεταξύ άλλων δημιουργήσει και ένα κέντρο δεδομένων (data centre) στη Σαγκάη για να επεξεργάζεται τα δεδομένα των Κινέζων καταναλωτών σε συμφωνία με την τοπική νομοθεσία.

Στο «μικροσκόπιο» των ΗΠΑ

Πάντως, το ταξίδι έρχεται σε μία στιγμή που οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές για την ασφάλεια των δρόμων ανακοίνωσαν ότι ερευνούν το αν η απόσυρση αντιμετώπισε τις ανησυχίες για την ασφάλεια σχετικά με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla.

Μάλιστα, σε ανακοίνωση τονίζουν ότι παρά τις απαιτήσεις, οι οδηγοί θα πρέπει να συνεχίσουν να έχουν την προσοχή τους στο δρόμο και να είναι έτοιμοι να πάρουν το έλεγχο του οχήματος ανά πάσα στιγμή, καθώς, όπως φάνηκε, οι οδηγοί που ενεπλάκησαν σε ατυχήματα «δεν πρόσεχαν αρκετά». Βέβαια, η ανακοίνωση αυτή έγινε πριν την ανάκληση της Tesla για επίλυση του θέματος.

Το λογισμικό της Tesla υποτίθεται ότι διασφαλίζει πως οι οδηγοί συνεχίζουν να προσέχουν και ότι η αυτόνομη οδήγηση χρησιμοποιείται υπό συγκεκριμένες κατάλληλες συνθήκες, όπως για παράδειγμα, την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους.

Ο Μασκ έχει υποσχεθεί πολλές φορές την απόλυτη χρήση αυτόνομης οδήγησης έως το 2018 ή το 2019, κάτι που δεν έχει συμβεί, με τους επικριτές να τον κατηγορούν ότι κάνει αυτές τις ανακοινώσεις για να ανεβάσει την τιμή της μετοχής της Tesla.

ΣΧΕΤΙΚΑ