Μαίνεται ο εμπορικός πόλεμος των ΗΠΑ με το Πεκίνο – Ο Μπάιντεν δέχεται πιέσεις να απαγορεύσει τα κινεζικά ηλεκτροκίνητα
Ο Τζο Μπάιντεν δέχεται πιέσεις να απαγορεύσει τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής στις ΗΠΑ.
Συγκεκριμένα ο Γερουσιαστής και πρόεδρος της επιτροπής Τραπεζών, Sherrod Brown, υποστήριξε ότι «τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν υπαρξιακή απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία».
Τα παραπάνω σχόλια είναι τα πιο έντονα που έχουν ειπωθεί από οποιονδήποτε Αμερικανό νομοθέτη για το συγκεκριμένο θέμα, ενώ άλλοι έχουν ζητήσει την επιβολή αυστηρών δασμών προκειμένου να μείνουν τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Τον Φεβρουάριο ο Λευκός Οίκος δήλωσε ότι οι ΗΠΑ ξεκινούν έρευνα για το αν τα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα αποτελούν κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια.
«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στην Κίνα να φέρει την κυβερνητικά υποστηριζόμενη εξαπάτηση στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Brown σε ανάρτηση του στο X. Ο Γερουσιαστής, ο οποίος προέρχεται από τους Δημοκρατικούς, από την πολιτεία του Οχάιο που παράγει αυτοκίνητα, επιδιώκει να κερδίσει μια τέταρτη θητεία στο αξίωμα στις εκλογές του Νοεμβρίου.
Το ζήτημα των δεδομένων στο προσκήνιο
Τον Φεβρουάριο ο πρόεδρος Μπάιντεν δήλωνε ότι οι πολιτικές της Κίνας «θα μπορούσαν να πλημμυρίσουν την αγορά μας με τα οχήματά της, θέτοντας σε κίνδυνο την εθνική μας ασφάλεια», ενώ δεσμεύθηκε ότι δεν θα επιτρέπει να συμβεί κάτι τέτοιο όσο βρίσκεται στον Λευκό Οίκο.
Η Ουάσινγκτον θα μπορούσε να επιβάλει περιορισμούς λόγω ανησυχιών ότι η τεχνολογία στα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα θα μπορούσε να «συλλέγει μεγάλες ποσότητες ευαίσθητων δεδομένων για τους οδηγούς και τους επιβάτες τους», δήλωσε ο Λευκός Οίκος.
Προειδοποίησε ότι τα αυτοκίνητα που είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο «χρησιμοποιούν τακτικά τις κάμερες και τους αισθητήρες τους για να καταγράφουν λεπτομερείς πληροφορίες για τις υποδομές των ΗΠΑ».
Η Κίνα είναι αυτή τη στιγμή ο μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στον κόσμο και ανταγωνίζεται με την Ιαπωνία για την πρώτη θέση και στις εξαγωγές.
Μαίνεται ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ – Κίνας
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης της στην Κίνα, η υπουργός Οικονομικών, Τζάνετ Γέλεν προειδοποίησε το Πεκίνο ότι η Ουάσινγκτον δεν θα επιτρέπει την επανάληψη του «σοκ της Κίνας» των αρχών της δεκαετίας του 2000 όταν οι κινεζικές εισαγωγές κατέκλυσαν τις ΗΠΑ.
Η απάντηση ήρθε από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών της Κίνας, Λιάο Μιν ο οποίος εξέφρασε «σοβαρή ανησυχία» για τους περιορισμούς που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ στο εμπόριο και τις επενδύσεις. Πρόσθεσε ότι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Κίνας οφείλονται στη «μεγάλης κλίμακας αγορά, το πλήρες βιομηχανικό σύστημα και το άφθονο ανθρώπινο δυναμικό».
Κόντρα και στις αερομεταφορές
Μέσα στην εβδομάδα οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Αμερικής ζήτησαν από την κυβέρνηση Μπάιντεν να σταματήσει τις εγκρίσεις νέων πτήσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Σε επιστολή τους προς τον υπουργό Εξωτερικών Άντονι Μπλίνκεν και των υπουργό Μεταφορών Πιτ Μπάτιγκιγκ ανέφεραν ότι οι πολιτικές της Κίνας θέτουν σε μειονεκτική θέση τους Αμερικανούς αερομεταφορείς.
«Εάν η ανάπτυξη της κινεζικής αγοράς αερομεταφορών επιτραπεί να συνεχιστεί ανεξέλεγκτα χωρίς να ληφθεί μέριμνα για την ισότιμη πρόσβαση στην αγορά, οι πτήσεις θα συνεχίσουν να παραχωρούνται στους κινεζικούς αερομεταφορείς εις βάρος των εργαζόμενων και των επιχειρήσεων στις ΗΠΑ».
Ο πόλεμος που ξεκίνησε το 2018
Οι δυο μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου έχουν ξεκινήσει τον εμπορικό πόλεμο από το 2018, όταν η τότε κυβέρνηση Τραμπ επέβαλε δασμούς σε περισσότερα από 350 δισεκατομμύρια δολάρια κινεζικών προϊόντων. Το Πεκίνο απάντησε με δασμούς σε προϊόντων των ΗΠΑ αξίας άνω των 110 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο πρόεδρος Μπάιντεν διατήρησε σε μεγάλο βαθμό αυτούς τους δασμούς σε ισχύ.
Πέρυσι η αξία των αγαθών που αγόρασαν οι ΗΠΑ από την Κίνα μειώθηκε λίγο πάνω από 20% σε 427 δισεκατομμύρια δολάρια. Ταυτόχρονα, οι αμερικανικές εξαγωγές προς την Κίνα υποχώρησαν κατά 4% σε μόλις 148 δισεκατομμύρια δολάρια.
Με πληροφορίες από το BBC