«Φρέναρε» η κινεζική αγορά αυτοκινήτων
Μειωμένες ήταν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα τη χρονιά που μας πέρασε για πρώτη φορά μετά από δύο ολόκληρες δεκαετίες, εξ αιτίας του εμπορικού πολέμου, αλλά και της αποδυνάμωσης της οικονομίας.
Η Κινεζική Ένωση επιβατικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν σημαντικά το 2018 κατά 5,8% στα 22,4 οχήματα, ενώ όπως μετέδωσε η κρατική τηλεόραση CCTV αυτή ήταν η πρώτη πτώση των πωλήσεων μετά από είκοσι χρόνια.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του κόσμου και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται στις πωλήσεις των δημοφιλών μοντέλων τους που γίνονται στην Κίνα, καθώς όσο βελτιώνεται το βιοτικό επίπεδο του καταναλωτή και αυξάνεται η μεσαία τάξη, τόσο ενισχύονται και οι πωλήσεις αυτοκινήτων.
Ωστόσο, η Κινεζική αγορά πέρυσι επιδεινώθηκε λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας, με την ανάπτυξη του 2018 να δείχνει ότι θα διαμορφωθεί στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1990, ενώ το 2019 αναμένεται να είναι ακόμα πιο δύσκολο.
Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου αισθάνεται ήδη τις επιπτώσεις των κυβερνητικών προσπαθειών να κυριαρχήσει στην χρηματοπιστωτική αγορά, λόγω της ταχείας αύξησης του δανεισμού νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Οι εμπορικές εντάσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες απλά επιδείνωσαν την κατάσταση.
Η General Motors ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 3,6 εκατομμύρια οχήματα στην Κίνα το 2018, αριθμός μειωμένος κατά 10% σε σχέση με το 2017, ενώ η εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει 20 νέα και ανανεωμένα μοντέλα στην Ασιατική χώρα φέτος.
Η Volkswagen, μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, δεν έχει ακόμα ανακοινώσει τα στοιχεία για την προηγούμενη χρονιά, ωστόσο οι πωλήσεις στην Κίνα το Νοέμβριο μειώθηκαν κατά 7,3%.
Αρνητική είναι η εικόνα και για τις Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, με την Geely να αναμένει σταθερές πωλήσεις για το 2019 στο 1,5 εκατομμύριο οχήματα, σε σύγκριση με την τεράστια αύξηση κατά 20% το 2018.