Ο Έλον Μασκ… τρέμει τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ο μεγάλος ανταγωνισμός από την Κίνα προβληματίζει τον πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο.
Η Tesla έγινε η πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη υποσχόμενη να καταγράψει πωλήσεις – ρεκόρ. Όμως, καθώς αυξάνεται ο ανταγωνισμός από άλλες εταιρείες, η εταιρεία του Έλον Μασκ φάνηκε να μειώνει τις προσδοκίες της.
Η Tesla προχωρά σε μειώσεις τιμών εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, οι παραδόσεις του 2023 να αυξηθούν κατά 38%. Και παρά το γεγονός ότι η αύξηση φαίνεται ιδιαιτέρως υψηλή, η Tesla ανέμενε ότι θα φτάσει το 50% σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.
Όμως, χθες η αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποίησε ότι «ο ρυθμός ανάπτυξης ίσως είναι αισθητά χαμηλότερος» το 2024 σε σχέση με πέρυσι. Άλλωστε, κατά το τελευταίο τρίμηνο της περυσινής χρονιάς, η Tesla έχασε την πρώτη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως από την Κινεζική, BYD.
Ενδεικτική της κατάστασης είναι η ανησυχία του ίδιου του Έλον Μασκ, ο οποίος σε συνάντηση με επενδυτές είπε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι «οι πιο ανταγωνιστικές εταιρείες στον κόσμο» και ότι «θα έχουν μεγάλη επιτυχία εκτός της Κίνας».
Τα σχόλια έρχονται, καθώς η BYD, την οποία στηρίζει ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής, Γουόρεν Μπάφετ, καταφέρνει να κατακτήσει όχι μόνο την τοπική αγορά, αλλά ανοίγει δρόμους και στις διεθνείς αγορές. Η εταιρεία ανακοίνωσε τον περασμένο Δεκέμβριο ότι θα ανοίξει εργοστάσιο στην Ουγγαρία, το πρώτο εργοστάσιο κατασκευής επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Η Ευρώπη παίρνει τα μέτρα της
Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από την BYD και άλλες Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες οδήγησε τις ευρωπαϊκές αρχές στο να ξεκινήσουν αντιμονοπωλιακή έρευνα, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλούς δασμούς στα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα.
Και ο ίδιος ο Μασκ – που παλαιότερα χλεύαζε τις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων – τώρα πιστεύει ότι αποτελούν υπαρξιακή απειλή για την Tesla.
«Ειλικρινά, πιστεύω ότι αν δεν μπουν εμπορικοί φραγμοί, θα καταστρέψουν λίγο πολύ τις περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων στον κόσμο», είπε χαρακτηριστικά.
Εν τω μεταξύ, ο στόχος της Tesla για αύξηση των πωλήσεων κατά 50% ήταν ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που οδήγησαν στο ράλι της μετοχής της, με αποτέλεσμα να γίνει η πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία στον πλανήτη, παρά το γεγονός ότι πουλάει πολύ λιγότερα αυτοκίνητα από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Και όλα αυτά ενώ αναμένεται η παρουσίαση των αυτοκινήτων επόμενης γενιάς από την Tesla, η οποία έχει βρεθεί σε πολλές φάσεις αντιμέτωπη με σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η εταιρεία προειδοποίησε επίσης ότι αναμονή για το τελευταίο αυτοκίνητό της, του pickup Cybertruck, που έχει ήδη καθυστερήσει, και μπήκε στην παραγωγή στα τέλη του 2023, «θα είναι μεγαλύτερη από άλλα μοντέλα δεδομένης της πολυπλοκότητας κατασκευής του».
Ο Μασκ δήλωσε πριν από τρεις μήνες ότι ίσως χρειαστεί περισσότερος από ένας χρόνος για να είναι κερδοφόρο το Cybertruck για την εταιρεία.