Δέκα τρομακτικά λεπτά στον αέρα έπληξαν (ξανά) το γόητρο της Boeing

Η Boeing είχε εξαιρετική φήμη για την ασφάλεια και την ποιότητα των επιβατικών της αεροσκαφών. Όμως, αυτό δεν ισχύει πια.

Το τρομακτικό ατύχημα σε ένα ολοκαίνουργιο – μόλις δέκα εβδομάδων – αεροσκάφος, 737 Max 9, την περασμένη Παρασκευή είναι το τελευταίο συμβάν μίας σειράς ερωτημάτων για την ασφάλεια και τον έλεγχο ποιότητας των αεροσκαφών της κολοσσιαίας αμερικανικής εταιρείας.

Από καθαρή τύχη, δεν σκοτώθηκε ούτε τραυματίστηκε κάποιος σοβαρά όταν η πόρτα του αεροπλάνου ξεκόλλησε λίγα λεπτά μετά την απογείωση από το αεροδρόμιο του Πόρτλαντ στο Όρεγκον με προορισμό την Καλιφόρνια, με αποτέλεσμα κομμάτια του αεροπλάνου να καταλήξουν στο έδαφος.

Την έρευνα έχουν αναλάβει οι αρμόδιες αρχές, όμως η επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας των ΗΠΑ για τις μεταφορές δήλωσε ότι από τύχη δεν υπήρξαν θύματα, κυρίως επειδή οι θέσεις που βρίσκονταν δίπλα στην πόρτα που αποκολλήθηκε, η 26 Α και Β, ήταν άδειες.

Τα αίτια του ατυχήματος δεν έχουν ακόμη βρεθεί, καθώς οι έρευνες συνεχίζονται. Ενώ τον περασμένο μήνα είχε ανάψει τρεις φορές το προειδοποιητικό σήμα για την πίεση του αεροσκάφους, χωρίς ωστόσο να είναι ακόμα σαφές αν τα δύο περιστατικά συνδέονται.

Όμως, το αεροπλάνο είχε μπει σε λειτουργία τον περασμένο Οκτώβριο. Το γεγονός, λοιπόν, ότι το αεροσκάφος ήταν ολοκαίνουργιο μπορεί τελικά να σημαίνει ότι πρόκειται για λάθος της Boeing και όχι κάποιο πρόβλημα συντήρησης των ειδικών της Alaska Airlines, όπως εκτιμούν ειδικοί.

Ωστόσο, επισημαίνουν ότι το μόνο καλό νέο για την Boeing είναι ότι «είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν πρόκειται για σχεδιαστικό λάθος» της εταιρείας, χωρίς αυτό να αποκλείει κάποιο άλλο λάθος της Boeing.

Η Boeing αμέσως συμφώνησε με τις αρμόδιες αρχές να βοηθήσει στην έρευνα, όμως το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι ο αμερικανικός κολοσσός αντιμετωπίζει εδώ και πέντε χρόνια τεράστια προβλήματα που συνδέονται με την ασφάλεια των αεροσκαφών της, γεγονός που έχει οδηγήσει στην καθήλωση κάποιων στο έδαφος και την ακύρωση της παράδοσης κάποιων άλλων.

Το σημαντικότερο πρόβλημα της Boeing ήταν το θέμα των 737 Max και ο σχεδιασμός τους, που αποδείχτηκε ότι ευθύνεται για δύο συντριβές: μία στην Ινδονησία τον Οκτώβριο του 2018 και μία στην Αιθιοπία το Μάρτιο του 2019, με συνολικά σχεδόν 350 νεκρούς. Αυτό οδήγησε στην καθήλωση των αεροσκαφών για 20 μήνες και κόστος που άγγιξε τα 21 δισεκατομμύρια δολάρια.

Όμως, τα προβλήματα στο σχεδιασμό αποκάλυψαν και άλλα θέματα στο εσωτερικό της εταιρείας. Από τις επικοινωνίες μεταξύ των στελεχών είδαν το φως της δημοσιότητας μηνύματα του τύπου τα αεροπλάνα «σχεδιάστηκαν από κλόουν, τους οποίους επιβλέπουν πίθηκοι». Ενώ άλλοι υπάλληλοι έλεγαν ότι δεν αφήνουν μέλη της οικογένειάς του να πετούν με Boeing.

Όμως, τα θέματα με τη σειρά Max δεν είναι τα μοναδικά. Η εταιρεία χρειάστηκε να σταματήσει δύο φορές τις παραδόσεις των 787 Dreamliner για περίπου ένα χρόνο συνολικά, αρχικά το 2021 και ξανά το 2023, λόγω ανησυχιών των Ομοσπονδιακών Αρχών για την ποιότητά τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ