TikTok: Η επανάσταση στις ηλεκτρονικές αγορές που έχει σημάνει συναγερμό στις ΗΠΑ

TikTok Shop

Το TikTok θέλει να εδραιώσει το μοντέλο «Social Shopping» στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

Οι αγορές μέσω των Social Media είναι αρκετά διαδεδομένες στην Ασία και η γνωστή πλατφόρμα σύντομων βίντεο πιστεύει ότι είναι κάτι που μπορεί να λειτουργήσει και στις ΗΠΑ.

Βέβαια η επιτυχία δεν είναι δεδομένα και δεν αποκλείεται να υπάρξουν πολιτικές παρεμβάσεις. Ωστόσο το TikTok έχει καταφέρει να ταράξει τα νερά στον τομέα των Social Media και οι λιανοπωλητές όπως η Amazon ίσως θα πρέπει να προετοιμάζονται για ισχυρότερο ανταγωνισμό.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι η πλατφόρμα πώλησης εντός του TikTok είναι διαθέσιμη στους 150 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες στις ΗΠΑ από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ωστόσο τώρα, σύμφωνα με την WSJ, αναμένεται να ρίξει το βάρος πάνω στη διάδοση του. Το TikTok έχει το «Know How» από την Κίνα αλλά και από την επέκταση στην Νοτιοανατολική Ασία.

Η λογική της επέκτασης του TikTok στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι σαφής. Το TikTok είναι ήδη μια πλατφόρμα που εκατομμύρια νέοι ανακαλύπτουν νέα προϊόντα ιδίως σε κατηγορίες όπως τα ρούχα ή τα καλλυντικά τα οποία φορούν και προβάλουν οι Influencers της πλατφόρμας. Η δυνατότητα άμεσης αγοράς μέσω της πλατφόρμας είναι το επόμενο βήμα.

Το TikTok μπορεί να πάρει μαθήματα...επιτυχίας για το πως λειτουργεί το μοντέλο στην Κίνα. Το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω ζωντανών προβολών ανθεί στη χώρα παρά τη γενική επιβράδυνση της κατανάλωσης. Η Goldman Sachs αναμένει ότι η ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων για το ηλεκτρονικό εμπόριο σε ζωντανή ροή στην Κίνα θα αυξηθεί κατά 18% ετησίως τα επόμενα δυο χρόνια, σε σύγκριση με 11% για το συνολικό ηλεκτρονικό εμπόριο. Τονίζει επίσης ότι το συγκεκριμένο είδος θα αποτελέσει το 24% της συνολικής αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2025.

Αλήθεια είναι ότι οι συνθήκες για να ανθήσει αυτό το μοντέλο αγορών ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκές εντός της Κίνας. Αυτό δεν σημαίνει ότι ισχύει το ίδιο σε όλες τις περιοχές. Για παράδειγμα η Ινδονησία, μια από τις πιο επιτυχημένες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου του TikTok, απαγόρευσε τον Σεπτέμβριο τις συναλλαγές για αγορές αγαθών στα Social Media. Αυτό ανάγκασε και το TikTok να αναστείλει αυτές τις δραστηριότητες στην περιοχή.

Σε μια χώρα όπως η Αμερική, που το TikTok βρίσκεται ήδη υπό στενή παρακολούθηση, η ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα μπορούσε να κάνει τη ζωή της εταιρείας ακόμα πιο δύσκολη.

Η Bytedance, μητρική του TikTok, είναι γνωστή για το πόσο καλά μπορεί να αφουγκράζεται τις τάσεις της εποχής. Η WSJ αναφέρει ότι μέχρι οι αρχές των ΗΠΑ να φτάσουν στο σημείο να ασχοληθούν, μπορεί η επιχείρηση να έχει ήδη εδραιωθεί στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορείου της χώρας με πολλούς νέους να είναι έτοιμοι να τη στηρίξουν με τα χρήματά τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ