Remy Cointreau: Δύσκολοι καιροί – Καταναλωτές και επενδυτές «γυρνούν την πλάτη»
Δυσκολίες αντιμετωπίζει η κατασκευάστρια του premium κονιάκ Remy Cointreau, καθώς βλέπει τις πωλήσεις της όχι μόνο να μην ανταποκρίνονται στις προβλέψεις, αλλά εκτιμάει ότι η πορεία τους θα είναι χειρότερη για το υπόλοιπο του 2023. Η ζήτηση για τα υψηλής ποιότητας αποστάγματά της στις ΗΠΑ εμφανίζεται κατώτερη των εκτιμήσεων. Αποτέλεσμα, η γαλλική εταιρεία να αναθεωρήσει επί τα χείρω τις προβλέψεις της για φέτος κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των εταιρικών αποτελεσμάτων για το γ΄ τρίμηνο του 2023 και οι επενδυτές να της γυρίσουν την πλάτη, στέλνοντας τη μετοχή της σε χαμηλό τριών ετών.
Βάσει των νέων εκτιμήσεων της εταιρείας παραγωγής κονιάκ, οι οργανικές της πωλήσεις αναμένεται να υποχωρήσουν από 15% έως 20% φέτος. Μετά τις εκτιμήσεις αυτές, η μετοχή της εταιρείας «βυθίσθηκε» έως και 12 στο Χρηματιστήριο του Παρισιού.
Η Remy και άλλοι παραγωγοί οινοπνευματωδών ποτών βλέπουν τη ζήτηση για τα premium ποτά τους να επιβραδύνεται, ιδίως στις ΗΠΑ, μετά την έκρηξη των πωλήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η εταιρεία προειδοποίησε ότι η ανάκαμψη των πωλήσεων στις ΗΠΑ που αναμενόταν στο β΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, δεν θα συμβεί πριν από το επόμενο έτος λόγω του έντονου ανταγωνισμού στις τιμές.
«Οι συνθήκες της αγοράς γίνονται όλο και πιο δύσκολες στη Βόρεια Αμερική. Η αύξηση των επιτοκίων μειώνει σημαντικά τη δυνατότητα χρηματοδότησης των χονδρεμπόρων και των λιανοπωλητών» δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Λούκα Μαρότα σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές.
Τα απογοητευτικά αποτελέσματα της Remy έρχονται σε μια περίοδο δύσκολη για τον κλάδο των premium ποτών. Η μετοχή της ανταγωνίστριας Campari χθες Πέμπτη υποχώρησε έως και 13%, αφού η παρασκευάστρια του Aperol ανακοίνωσε πωλήσεις και κέρδη για το γ΄ τρίμηνο του 2023 κατώτερα των προσδοκιών.
Το τμήμα οίνου και οινοπνευματωδών ποτών του γαλλικού ομίλου πολυτελών ειδών LVMH, ανακοίνωσε προσφάτως μεγαλύτερη του αναμενομένου πτώση στις πωλήσεις το προηγούμενο τρίμηνο της τάξεως του 14%.
Τα έσοδα και η οργανική αύξηση των πωλήσεων της Remy κατά το δεύτερο τρίμηνο δεν έπιασαν τις προβλέψεις των αναλυτών. Η εταιρεία δήλωσε ότι στοχεύει σε εξοικονόμηση κόστους ύψους 100 εκατ. ευρώ.
«Οι συνθήκες της αγοράς είναι χειρότερες από ό,τι αρχικά αναμενόταν, με τη σταθερότερη τιμολογιακή πολιτική της Remy Martin να έρχεται σε αντίθεση με την έντονη προωθητική δραστηριότητα των ανταγωνιστικών εταιρειών και συγχρόνως να ασκεί πρόσθετη βραχυπρόθεσμη πίεση στους όγκους πωλήσεων. Αναμένουμε ότι αυτή η κατάσταση θα επιδεινωθεί», επισημαίνει ο Έντυυαρντ Μάντι, αναλυτής της Jefferies.
Η εταιρεία με έδρα το Παρίσι δήλωσε ότι θα διατηρήσει τους αυστηρούς ελέγχους στο κόστος και θα συνεχίσει να αυξάνει τις τιμές, προκειμένου να προστατεύσει τα ποσοστά κέρδους της. Επίσης, προτίθεται να μειώσει τα κόστη για τη διαφήμιση και την προώθηση, ιδίως για το κονιάκ.