Γιατί η Microsoft θα πληρώσει 1.100 ευρώ σε καταναλωτή
Το γεγονός πως το «όχι σημαίνει όχι» θα αναγκαστεί να καταλάβει η Microsoft που θα αναγκαστεί να αποζημιώσει έναν Φινλανδό για μια μη εξουσιοδοτημένη αναβάθμιση του λειτουργικού συστήματος Windows 10 στον ηλεκτρονικό του υπολογιστή. Αυτή την απόφαση πήρε η Φινλανδική Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή μετά από καταγγελία του καταναλωτή πως έχασε χρόνο από την δουλειά τους.
Όπως αναφέρει το κρατικό Yle, η ιστορία ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2016 όταν και ο υπολογιστή ξεκίνησε να εγκαθιστά πρόγραμμα αναβάθμισης των Windows 10, ενώ ο ιδιοκτήτης του ακόμα πραγματοποιούσε εργασίες σε αυτό. Μόλις ολοκληρώθηκε η διαδικασία, χωρίς να έχει ζητηθεί η άδεια από τον ιδιοκτήτη για την εγκατάσταση τους, ο υπολογιστής άρχισε να εμφανίζει «μηνύματα σφάλματος».
Σύμφωνα με την απόφαση της φινλανδικής υπηρεσίας, το λάθος στην εγκατάσταση υποχρεώνει την εταιρεία να αποζημιώσει τον ιδιοκτήτη του υπολογιστή καθώς η Microsoft δεν είχε κανένα δικαίωμα να εγκαταστήσει το λογισμικό χωρίς να λάβει άδεια από τον ιδιοκτήτη.
Από την πλευρά της η Microsoft δεν αρνήθηκε πως το νέο λογισμικό μπορεί να εγκατασταθεί χωρίς άδεια, και αρνήθηκε επίσης τη σύνδεση του σφάλματος και της ζημιάς που προκάλεσε, εντούτοις ο κολοσσός σημείωσε πως ο καταναλωτής είχε λάβει την απαραίτητη βοήθεια από την υπηρεσία στήριξης πελατών.
Ως εκ τούτου, η υπηρεσία αποφάσισε ότι η Microsoft πρέπει να πληρώσει ως αποζημίωση 1.100 ευρώ για ανταλλακτικά, συντήρηση και μεταφορικά κόστη. Ταυτόχρονα η υπηρεσία απέρριψε τους ισχυρισμούς του ιδιοκτήτη ότι έχασε χρόνο από την εργασία του.