ΗΠΑ: Πρόστιμο 1,1 εκατ. δολ. στην British Airways
Το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ (USDOT) ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι επιβάλλει πρόστιμο 1,1 εκατ. δολαρίων στην British Airways επειδή δεν παρείχε έγκαιρα επιστροφές χρημάτων σε επιβάτες για πτήσεις από και προς τις Ηνωμένες Πολιτείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Από τον Μάρτιο του 2020, το USDOT έλαβε πάνω από 1.200 καταγγελίες που ισχυρίζονταν ότι η British Airways καθυστερούσε την επιστροφή χρημάτων. Η British Airways, η οποία ανήκει στην IAG, αρνήθηκε τις σχετικές καταγγελίες.
Το USDOT δήλωσε ότι θα πιστώσει 550.000 δολάρια στην British Airways για την καταβολή του προστίμου, επειδή η αεροπορική εταιρεία το 2020 και το 2021 κατέβαλε περισσότερα από 40 εκατ. δολάρια σε επιστροφές χρημάτων. Το USDOT δήλωσε ότι το πρόστιμο «δημιουργεί ισχυρό αποτρεπτικό παράγοντα για παρόμοιες παράνομες πρακτικές από την British Airways και άλλους αερομεταφορείς στο μέλλον».
Η British Airways δήλωσε ότι ενήργησε νομίμως ανά πάσα στιγμή και προσέφερε στους πελάτες της ευελιξία για να κάνουν νέα κράτηση για το ταξίδι ή να διεκδικήσουν επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση ακύρωσης των πτήσεων.
Το USDOT δήλωσε ότι οι καταναλωτές δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν με τους υπαλλήλους εξυπηρέτησης πελατών όταν καλούσαν τον αερομεταφορέα για αρκετούς μήνες, επειδή η British Airways δεν διατηρούσε επαρκείς τηλεφωνικές γραμμές εξυπηρέτησης πελατών.
Η αεροπορική εταιρεία δήλωσε την Πέμπτη ότι «στο αποκορύφωμα της πρωτοφανούς πανδημίας -όταν δυστυχώς αναγκαστήκαμε να ακυρώσουμε χιλιάδες πτήσεις και να κλείσουμε ορισμένα τηλεφωνικά κέντρα λόγω κυβερνητικών περιορισμών- οι πελάτες μας αντιμετώπισαν ελαφρώς μεγαλύτερους χρόνους αναμονής για να επικοινωνήσουν με τα κατά τόπους τμήματα εξυπηρέτησης πελατών».